طرح مبارزه با "چاقی" از سوی "وزارت بهداشت" کلید خورد

رئیس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اضافه وزن و چاقي در كودكان را يكی از مشكلات تغذيه اي دانست و گفت: طرح مراقبت تغذیه ای کودکان دو تا پنج سالی که دچار اضافه وزن و چاقی هستند، از امروز چهارشنبه یکم آبان ماه 1392 در استان های سمنان، ساری و گرگان اجرا می شود.

زهرا عبداللهی، رئیس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه اوایل دوران كودكي سرعت رشد سريع است، لذا بهتر است پيشگيري از چاقي از دوران كودكي آغاز شود تا بتوان  تغييرات دوره اي رشد و سوخت و ساز را مناسب با نياز بدن تنظيم و از "چاقي" جلوگيري كرد

وی ادامه داد: بر همین اساس از سوی "وزارت بهداشت"، درمان و آموزش پزشکی کشور، طرح مراقبت تغذیه ای کودکان دو تا پنج سالی که دچار اضافه وزن و چاقی هستند، در سه دانشگاه علوم پزشکی کشور در استان های سمنان، ساری و گرگان در حال اجرا است.

عبداللهی در ادامه بیان کرد: در طرح پیشگیری و کنترل "اضافه وزن" و چاقی در کودکان، توسط بهورز کودکان مبتلا به اضافه وزن و چاقی شناسایی می شوند و مراقبت های تغذیه ای و پیگیریها توسط بهورز و کاردان در سیستم بهداشتی صورت می گیرد. هممچنین کودکان دچار چاقی ارجاع غیر فوری به پزشکی مجموعه داده می شود.

رئیس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در پایان اظهارکرد: راهنمایی پیشگیری و کنترل اضافه و زن و چاقی در کودکان دو تا پنج سال از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در سال 1390 تدوین شده است.

گفتنی است، اضافه وزن و چاقی در کودکان و نوجوانان زمینه ساز ابتلا به بیماری های متعدد از جمله "قلب و عروق" ، "دیابت"، "پرفشاری خون" و ... است./ح

انتهاي پيام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار