همزمان با برگزاری هفته کتاب صورت مي‌گيرد؛

خاطره‌گویی شاعران و نویسندگان در موزه عبرت

نشست خاطره گویی جمعی از شاعران و نویسندگان از زندان‌ها و شکنجه‌های رژیم پهلوی به مناسبت ایام بیست‌و‌یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از ستاد اطلاع رسانی بیست‌و‌یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، بر اساس بررسی‌های صورت گرفته از سوی موزه عبرت ایران در سال‌های 50 تا 57 نزدیک به 10 هزار نفر از سوی ساواک به دلیل مخالفت و اعتراض به رژیم پهلوی دستگیر شدند و تحت ‌شکنجه‌ قرار گرفتند. از جمله این زندانیان، برخی شاعران و نویسندگان بودند که  روانه زندان می‌شدند.  
 
از جمله افراد مشهور نویسنده که در میان زندانیان این سال‌ها بودند می‌توان به شخص حضرت امام خمینی (ره) رهبر فقید انقلاب اسلامی و همچنین  حضرت آیت الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری اشاره کرد. موزه عبرت حدود 70 نفر از نویسندگان و شاعران را که از سوی ساواک دستگیر و زندانی و شکنجه شده بودند، شناسایی کرده‌است. این مرکز قصد دارد در ایام بیست‌و‌یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران جمعی از این نویسندگان و شاعران را برای خاطره‌گویی از دوران زندان و شکنجه‌های رژیم پهلوی دعوت کند.  
 
این مرکز پارسال هم سه نشست تخصصی «بررسی کتاب‌های ممنوعه رژیم پهلوی»، «محافل تاثیرگذار در حوزه نشر در رژیم پهلوی از جمله فرانکلین و لاتاری و ...» و «دین‌زدایی در حوزه کتاب از سوی رژیم پهلوی» را در ایام هفته کتاب برگزار کرد.  
 
زمان دقیق برگزاری این نشست‌ها به زودی از سوی موزه عبرت ایران اعلام می‌شود.
 
بیست‌و‌یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 25 آبانماه تا دوم آذرماه امسال  در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار