فعالیت 16 هزار و 703 مشاوره در مدارس کشور/ فعالیت رابطین هسته های مشاوره در 50 هزار مدرسه

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش گفت: 16 هزار و 703 در کلیه مدارس کشور در متوسطه دوم دخترانه و پسرانه فعالیت می کنند.


 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حسین هژبری معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش در نشست خبری هفته بهداشت و روان که صبح امروز برگزار شد گفت: 24 مهر تا 30 مهر امسال هفته بهداشت و روان می باشد و شعار سازمان بهداشت جهانی به سوی آینده پر نشاط  در سالمندی است که ما سرمایه گذاری و بهداشت روان دانش آموزی را به آن اضافه کرده ایم .

وی افزود: برنامه های متفاوتی در 32 استان کشور به همراه 819 منطقه با هدف ارتقای بهداشت روان دانش آموزی برگزار خواهد شد.

هژبری ادامه داد: امسال سومین سال اجرای آزمونهای سه گانه بومی که 7 سال کار علمی برده است می باشد که یکی از مهمترین اهداف آن سلامت روان دانش آموزان است و یک میلیون دانش آموز در آن شرکت کرده اند.

وی گفت: 16 هزار و 703 مشاوره مدارس متوسطه دوم دخترانه و پسرانه را تحت پوشش قرار می دهند و همچنین در متوسطه اول 70 درصد مدارس دخترانه تحت پوشش هستند. این در حالی است که در متوسطه اول پسرانه تنها مدارس خاص تحت پوشش قرار گرفتند.

وی با اشاره به رابطین هسته های مشاوره در 50هزار مدرسه کشور گفت؛ تشکیل پرونده مشاوره ای در تمامی دبیرستانها از سال اول شکل می گیرد و در این طرح یک میلیون دانش آموز اول دبیرستانی کارنامه تربیتی و مشاوره ای دریافت می کنند که این کارنامه همراه آنها به مقاطع بالاتر می رود.

هژبری با اشاره به اطلس مشاغل استانها گفت: اطلس مشاغل استان با نگاه معرفی مشاغل استان به دانش آموز برای کلیه استانهای کشور چاپ شده و در 15 استان نیز برای مناطق نیز این اطلس در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه هدایت تحصیلی دانش آموزان با مشخصه استعداد امکانات منطقه ای و نیازهای کشور می باشد گفت: هدف هدایت تحصیلی اینست که دانش آموزان به سمت رشته هایی که بتوانند از تحصیلشان در کار و زندگی استفاده کنند هدایت شوند.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش گفت: در خصوص خواسته های رئیس جمهور برای احیای زنگهای انشاء، گفتگو و کتاب خوانی کمیته ای در آموزش و پرورش به دستور سرپرست وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده که مطالبات رئیس جمهور را اجرا کند.

هژبری با بیان این مطلب که کتابهای دوران ابتدایی منظر گفتگوی دانش آموزان را فراهم کرده افزود: در دوره دبیرستان نیز این مطلب به صورت خاص در تشکل های دانش آموزی مطرح است.
هژبری ادامه داد:  4.5  میلیون دانش آموز عضو بسیج دانش آموزی هستند که در سه مقطع فعالیت می کنند همچنین 55 هزار حلقه صالحین توسط این دانش آموزان تشکیل شده که اساس آن گفتگوی دانش آموزان با محوریت سبک زندگی، مسائل اعتقادی و اخلاقی و مسائل روز است.

همچنین در بحث کتابهای درسی نیز محور مطالعات دانش آموزان است و در بسیاری از کتابهای درسی ارجاع به کتاب خوانی شده است.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش ادامه داد: 80 میلیون جلد کتاب غیر درسی در کتابخانه های مدارس داریم همچنین 111 هزار کتابخانه کلاس درسی در مدارس کشور فعال هستند.
وی با اشاره به انتخابات شورای دانش آموزی این انتخابات با شرکت بیش از 10 میلیون دانش آموز در تاریخ 1 آبان برگزار می شود و ثمره آن 150 نماینده مجلس دانش آموزی است که 4 نفر از آن نماینده اقلیتها و 1 نفر از آنان نماینده دانش آموزان استثنایی است.

وی افزود: همچنین کتاب فهمیده مدرسه که در آن 32 دانش آموز شهید کم سن و سال استانهای معرفی می شوند همزمان با هفته بسیج دانش آموزی رو نمایی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در هفته کتاب 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه با مشارکت ناشرین برگزار خواهد شد. /ل
برچسب ها: م ، ت ، م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار