رئیس سازمان نظام پزشکی خبر داد:

60درصد "تبلیغات پزشکی" به شکل زیر زمینی است

روزانه حدود 50 هزار تبلیغ درحوزه سلامت صورت می گیرد که تقریبا هیچکدام از آنها مجوز از نظام پزشکی دریافت نمی کنند.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر زالی، رئیس سازمان نظام پزشکی در رابطه با بحث تبلیغات مجلات گفت: ما در کل کشور در حال حاضر بیش از 50 هزار روزنامه تبلیغات در حوزه های مختلف مجازی،چاپی و مکتوب انجام می گیرد که آماري بسیار نگران کننده است و متاسفانه بالاتر از دو سوم تبلیغات "حوزه سلامت" کسانی هستند که فاقد صلاحیت ورود به بحث های تخصصی هستند و یا اساسا پزشک نیستند و هیچ گونه توانمندی حرفه ای در این زمینه برخوردار نیستند.

 وی افزود: متاسفانه حدود 60 درصد "تبلیغات" به صورت قاچاق، پنهان و زیرزمینی درحوزه های مختلف اتفاق می افتد که صرفا با دادن یک شماره تلفن فردی که فاقد هر گونه صلاحیت علمی است منجر به فریب افکار عمومی می شود که در این زمینه خود رسانه ها باید توجه ویژه داشته باشند.

وی افزود: در سال‌های اخیر تلاش‌های فراوانی برای ساماندهی "تبلیغات سلامت" در کشور صورت پذیرفته و وزارت ارشاد بنابر قانون تبلیغات حوزه سلامت را از این وزارتخانه استعلام کرده تا نسبت به  صحت و آن یقین حاصل شود.

وی در پاسخ به سوال انجام پذیرفتن این قانون گفت: متاسفانه حجم مواردی که از سازمان "نظام پزشکی" استعلام می شود بسیار نادر است و متناسب با حجم انتشار این آگهی ها نیست.

 دکتر زالی گفت: خوشبختانه اصلاحی در آیین نامه تبلیغات ملی کشور صورت گرفته و ما نیز در بخشي از آن شرکت داشتیم و در همان  جا به صورت دقیق اعلام شده برای درج آگهی سلامت باید از سازمان نظام پزشکی محل استعلام صورت گرفته باشد.

وی افزود: ما حدود 185 حوزه ی نظام پزشکی در سراسر کشور داریم و در محل حوزه نظام پزشکی صلاحیت تایید آنرا  دارد./ح

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار