توضیح رامین درباره بنرهای صداقت آمریکایی ، ایده هولوکاست و مصاحبه با روزنامه اعتماد؛

طرفداران آمریکا در ایران حتی اگر نام "اعتماد" داشته باشند غیر قابل اعتمادند

در آن مصاحبه گفتم که هیچ ارتباطی با بنرهای "صداقت آمریکایی" نداشتم ...

رامین : اینکه ایده انکار هولوکاست را من داده ام ، کذب محض است
 
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،دبیرکل بیناد جهانی بررسی هولوکاست گفت: من به عنوان دبیر کمیته حقیقت یاب بین المللی برای بررسی هولوکاست تا کنون هرگز به دنبال نفی یا تایید هولوکاست نبوده ام و اصولا این قضاوت را متوجه طرفداران و منتقدان این ماجرا در خود غرب می دانم ،وظیفه امثال بنده آن است که از سیاستمداران ایران و جهان بخواهم تا آزادی بیان و آزادی تحقیق و پژوهش در مورد چگونگی این مدعا برای محققان ایجاد شود .

محمد علی رامین ، در گفتگو با ایران خبر ، با انتقاد از نحوه انعکاس مصاحبه اش در روزنامه اعتماد گفت : این رسانه با انگیزه های خاص خود، سخنان من را تحریف کرده است .

وی با اشاره به پیش خبر تنظیم شده در این روزنامه ، تاکید کرد : صحبت من این بود که جهان اجازه تحقیق درباره هولوکاست را بدهد ، بگذارند ، کسانی که اهل فن هستند ، چه آنهایی که آن را تایید می کنند و چه کسانی که انکارش کرده اند ، آزادانه بتوانند درباره آن اظهار نظر کنند .
اعلام کرده ام که در غرب مخالف تراشی قدیمی ترین اصل مذاکره است


این استاد دانشگاه همچنین در انتقاد به سطر دیگری از تحریف این مصاحبه ،گفت : در روزنامه اعتماد نوشته اند :" رامین خودش مي‌‌گويد كه مخالف‌تراشي قديمي‌ترين اصل براي امتياز‌گيري در مذاكره است. اصلي كه به نظر او بديهي است و دانستن آن نخستين گام در الفباي سياست است،" ... این جمله در حالی به من نسبت داده شده که من اعلام کردم که غربی ها مهمترین اصلشان در مذاکره ، مخالف تراشی است و این الفبای سیاسی آنهاست ، اما اعتماد ، تحلیلم درباره غرب را به عنوان اعتقاد شحصی خودم القا کرده ، در حالیکه بنده به عنوان یک مسلمان ،اصل صداقت و شفافیت در روابط سیاسی را در راستای " سیاست عین دیانت" می دانم ، و عجیب تر آنکه این روزنامه ، نظر بنده درمورد سیاست غرب را به هشت سال سیاست دولت احمدی نژاد نسبت داده است.


هیچ ارتباطی با طراحی بنرهای صداقت آمریکایی نداشتم


مشاور احمدی نژاد گفت : در آن مصاحبه گفتم که هیچ ارتباطی با بنرهای "صداقت آمریکایی" نداشتم ، اما اگر این بنرها در مواجهه با همان سیاست مخالف تراشی غربی ها طراحی شده باشد ، بزرگترین خدمت به دولت آقای روحانی است ، همانگونه که غرب ، عربستان و اسراییل را به اعلام مخالفت با مذاکره میان ایران و آمریکا تشویق می کند و با به راه انداختن جنگ زرگری ، می خواهد دست بالا را در مذاکره بگیرد تا با این استدلال که ما به رغم مخالفت عربستان و اسراییل در حال مذاکره با شما هستیم ، امتیاز بیشتری از ایران بگیرند، در این سو هم ، وجود مخالفتهای داخلی ، موضع روحانی را در مذاکرات تقویت می کند.

برگزار کننده نخستین کنفرانس جهان پس از آمریکا ، در ادامه تاکید کرد : روزنامه اعتماد در عین حال ، در حرکتی غیرحرفه ای ، محتوای بعضی از سوالهای اولیه را با مفاهیم دیگری جابه جا کرده است تا پاسخ های مصاحبه شونده ، نامرتبط به نظر بیاید .

رامین در پایان به گفتن این جمله اکتفا کرد که به نظر من نه فقط آمریکا غیر قابل اعتماد است بلکه طرفداران او نیز ، حتی اگر عنوان " اعتماد " را برخود بگذارند ، غیر قابل اعتمادند .

برچسب ها: رامین ، اعتماد ، صداقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.