رونمایی از شاهنامه های "محمدرضا یوسفی" همراه با یادمان "مرشد ترابی"

یادمان مرشد ولی الله ترابی و رونمایی از بازآفرینی شاهنامه های محمدرضا یوسفی همراه با نقالی و پرده خوانی ابوالفضل ورمزیار برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20، علیرضا محمودی، مدیر کتابخانه شیخ صدوق(ره)، با اشاره به این رونمایی گفت: مجموعه کتاب های شاهنامه، که محمدرضا یوسفی آن ها را بازآفرینی کرده، ویژه گروه سنی نوجوان در کتابخانه شیخ صدوق(ره) رونمایی خواهد شد و به مناسبت تجلیل از جایگاه زنده یاد مرشد ترابی، ورمزیار نقالی و پرده خوانی انجام خواهد داد.

 وی در ادامه افزود: در این برنامه پس از رونمایی کتاب از سوی فروغ الزمان جمالی، کتاب مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت و شاهنامه خوانی آن را سوسن سپهری انجام خواهد داد. 

محمودی با اشاره به زندگی نامه مرشد ولی الله ترابی بیان کرد: مرشد ولی الله ترابی سفیدآبی در سال 1315 در ده اسبی آب یا همان سفیدآب از توابع شهرستان تفرش در استان مرکزی به دنیا آمد. وی کودک بود که همراه خانواده به تهران آمد و در محله دروازه غار ساکن شدند. ولی الله ترابی چندین بار مقام اول نقالی را کسب کرده بود.  

مدیر کتابخانه شیخ صدوق (ره) در خصوص این برنامه اذعان کرد: در این برنامه از جایگاه زنده یاد مرشد ترابی، نقال و شاهنامه خوان، تجلیل خواهد شد و ابوالفضل ورمزیار نیز نقالی و پرده خوانی خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این رونمایی شنبه، 11 آبان ماه، از ساعت 10 تا 12 در تالار آمفی تئاتر شیخ صدوق(ره) برگزار می شود. علاقه مندان برای شرکت در این رونمایی می توانند به کتابخانه شیخ صدوق(ره) واقع در شهرری، فلکه اول دولت آباد، جنب پارک مهران مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 33754041 و 33755970 تماس بگیرند.

انتهاي پيام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.