در ديدار با اعضاي هيات مديره "فرابورس" اعلام شد:

پروژه ها، پس از سودآوري در اختيار "بخش خصوصي" قرار مي گيرند

پروژه هاي بخش معدن و صنايع معدني ابتدا بايد سودآور شوند و پس از آن در اختيار بخش خصوصي قرار گيرند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو)رييس هيات عامل اين سازمان در نخستين جلسه مشترك با اعضاي هيات مديره فرابورس با تاكيد بر مطلب فوق افزود:‌ ايميدرو در كنار نقش نظارتي و سياستگذاري خود، رسالت توسعه اي نيز دارد از همين رو زماني مي تواند به وظايف محوله عمل كند كه منابع كافي در اختيار داشته باشد.

مهدي كرباسيان ادامه داد: با در اختيار داشتن منابع مالي ،‌مي توان طرح ها را راه اندازي و سودآور كرد و بعد از آن به بخش خصوصي سپرد. اين در حالي است كه واگذاري هاي غيركارشناسانه، منابع درآمدي ايميدرو را كاهش داده است.

وي در عين حال با اعلام اينكه سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران زيرساخت هاي معادن از جمله انرژي ،‌راه و ... را براي سرمايه گذاران مهيا مي سازد ، از مديران بازارسرمايه خواست توجه بيشتري به حوزه معدن داشته باشند.

كرباسيان با اشاره به مشوق هاي ايميدرو به سرمايه گذاران اظهار داشت: بهره مندي از فاينانس،‌ منابع صندوق توسعه ملي،‌ تضمين تامين خوراك ،‌ تامين زيرساخت ها،‌ واگذاري استخراج،‌ پوشش بيمه اي در اكتشاف،‌ امكان خريد واحدهاي بالا و پايين دستي،‌ عدم دخالت اين سازمان در توزيع و صادرات و ... بخشي از امتيازات ايميدرو به سرمايه گذاران است.

وي خاطرنشان کرد:‌ در صورتي كه سرمايه گذاري در بخش معدن با برنامه ريزي همراه باشد حوزه بسيار باثباتي خواهد بود.

در اين نشست رسول سعدي عضو هيات مديره فرابورس از آمادگي بازار سرمايه براي افزايش سرمايه گذاري در بخش معدن خبر داد و گفت: شركت هاي فعال در بازار سرمايه، علاقمند به تامين سرمايه طرح هاي معدني و صنايع معدني هستند.

وي يادآور شد: تعدادي از شركت هاي سرمايه گذاري در بورس، ‌تامين سرمايه طرح هاي معادني همچون چادرملو و گل گهر را برعهده داشته اند اين در حاليست كه هم اكنون شركت هاي متعدد تامين سرمايه ، علاقمند به ورود به اين حوزه شده اند.

سعدي همچنين به سوابق مديريتي كرباسيان اشاره و اظهار اميدواري كرد كه با مديريت جديد ايميدرو بخشي از سرمايه گذاري ها به بخش معدن معطوف شود.

از سوي ديگر در اين جلسه كه مديران عامل و ارشد شركت هاي سرمايه گذاري بورس از جمله كارگزاري بانك كشاورزي،‌ سرمايه گذاري خوارزمي، سرمايه گذاري بانك مسكن،‌ تامين سرمايه امين،‌ فرابورس ايران،‌ بورس تهران،‌ توسعه صنايع معدني اميد،‌ توسعه صنايع بهشهر،‌ گروه بهمن،‌ سرمايه گذاري بانك پارساگاد،‌ گروه مالي آيندگان،‌ سرمايه گذاري اميد و...حضور داشتند از آمادگي شركت هاي خود به منظور توسعه همكاري با بخش معدن و صنايع معدني خبر دادند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار