افزایش ارزش "یورو" در برابر "دلار"، برای اقتصاد "حوزه یورو" زیان بار است

"فابریزیو ساکومانی" وزیر دارایی ایتالیا، درباره پیامدهای افزایش ارزش یورو در برابر دلار و دیگر ارزهای معتبر جهان هشدار داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، "فابریزیو ساکومانی" وزیر دارایی ایتالیا، با هشدار درباره پیامدهای افزایش ارزش "یورو" در برابر "دلار" و دیگر ارزهای معتبر جهان اعلام کرد ارزش یورو در برابر دلار آمریکا،یوان چین،پوند انگلیس و فرانک سوییس به بالاترین حد خود رسیده است.

بر این اساس، این امر از سرگیر رشد اقتصادی در منطقه یورو را به خطر خواهد انداخت ،زیرا هنگامی ارزش یورو در برابر دیگر ارزها بالا باشد هزینه تولید و صادرات افزایش خواهد یافت.

ایتالیا از این نظر بیشتر دیگر از کشورهای حوزه یورو نگران است زیرا تلاش می کند از طولانی ترین رکود اقتصادی خود بعد از جنگ جهانی دوم رهایی یابد.

وزیر دارایی ایتالیا بدون آنکه به کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا اشاره کند اعلام کرد با توجه به این شرایط ضروری است اقدامات محسوسی برای کاهش ارزش یورو در برابر دیگر ارزهای معتبر جهان تا قبل از پایان سال به اجرا گذاشته است.

این در خواست در حالی صورت می گیرد که بانک مرکزی اروپا قرار است نشست خود را درباره سیاست های جدید پولی خود برگزار کند. شورای حکام این بانک ممکن است در این نشست تصمیماتی در راستای کاهش نرخ بهره و یا سیاست تسهیل کمی پول در هفته های آینده بگیرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: یورو ، دلار ، افزایش ، ارزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار