روزنامه‌نگار عرب:

توافق شفاهي ميان ايران و اتحاديه اروپا درباره برنامه هسته‌اي حاصل شده است

روزنامه‌نگار عرب گفت: توافقي شفاهي ميان ايران و اتحاديه اروپا درباره برنامه هسته‌اي حاصل شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "موسي عاصي" روزنامه‌نگار عرب در گفتگو با شبکه تلويزيوني الميادين از ژنو درباره مذاکرات ايران و گروه 1+5 گفت: نشست وزراي خارجه ايران، آمريکا و مسئوليت سياست خارجي اتحاديه اروپا در مقر اين اتحاديه اروپا در ژنو صورت گرفته است. مقامات آمريکايي و اروپايي پيش از اين مذاکراتي براي هماهنگ کردن مواضع خود در تعامل با ايران داشتند. پيش بيني مي شود مذاکرات ايران و گروه 1+5 با ورود امروز وزراي خارجه چين و روسيه ادامه يابد.

به گفته وی، در حال حاضر نمي‌توان از وقوع توافقي سخن گفت. منابع فرانسوي در اين مذاکرات اعلام کردند تا کنون سند نوشته شده اي از توافق ميان اشتون و محمد جواد ظريف تدوين نشده است. به نظر مي رسد بزرگ‌ترين اختلاف ميان طرفين مذاکره کننده درباره ميزان غني‌سازي اورانيوم است. 

این روزنامه‌نگار عرب مدعی شد: مي‌توان گفت يک توافق شفاهي ميان ظريف و اشتون صورت گرفته است و از ايران خواسته مي‌شود غني سازي بيست درصدي اورانيوم را متوقف و تاسيسات آب سنگين اراک را تعطيل کند. همچنين ايران بايد ديدگاه خود را درباره آينده برنامه هسته اي اين کشور ارائه کند و آمريکا در پايان بخشي از دارايي‌هاي بلوکه‌شده ايران را آزاد خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار