ریابکوف: مذاکرات ژنو ممکن است امروز به نتيجه‌اي برسد که همه جهان منتظر آن هستند/ لاوروف برای کمک به دستیابی به نتایج مثبت می‌آید

"سرگئي ريابکوف" معاون وزير امور خارجه روسيه گزارش داد "سرگئي لاوروف" وزير امور خارجه روسيه بامداد شنبه براي شرکت در مذاکرات بين ايران و 1+5(پنج عضو دائم شوراي امنيت سازمان ملل متحد و آلمان) وارد ژنو مي‌شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري ايتارتاس، يکي از منابع آگاه در هيئت روسيه پيشتر به ايتارتاس اعلام کرد اميد است مذاکراتي که سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه در آن شرکت مي کند به دستيابي به نتايج مثبت کمک کند.

معاون وزير امور خارجه روسيه اعلام کرد مذاکرات بين ايران و گروه پنج بعلاوه يک در ژنو به جايي رسيده که مستلزم حضور وزراي امور خارجه کشورهاي شرکت کننده در اين مذاکرات است. 

سرگئي ريابکوف که رياست هيات روسي در مذاکرات ژنو را برعهده دارد، گفت: مسايل زيادي وجود دارد که به منافع اساسي بسياري از کشورها ارتباط پيدا مي کند و مستلزم افزايش سطح نمايندگي طرف هاي شرکت کننده در اين مذاکرات به سطح وزراي امور خارجه است. 

ريابکوف افزود: مذاکرات ژنو در امروز شنبه ممکن است به نتيجه اي برسد که همه جهان براي حل مشکل هسته اي ايران منتظر آن هستند. 

وزراي امور خارجه فرانسه، آلمان و انگليس روز گذشته وارد ژنو شدند تا به همتاي آمريکايي خود بپيوندند. جان کري سفر خاورميانه اي خود را نيمه کاره رها کرد و به ژنو رفت و اين مسئله احتمال دستيابي به توافق در اين مذاکرات را تقويت مي کند. 

مذاکرات هسته‌ای ایران در ژنو امروز وارد سومین روز خود می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار