رودهن/

جمهوری اسلامی به برکت مکتب عاشورا و انتظار، حفظ و ماندگار است

امام جمعه دماوند گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت مکتب عاشورا و نام امام حسین (ع) و به نام مکتب انتظار و حضرت مهدی (عج) در برابر توطئه های دشمن حفظ و ماندگار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ˈمحمد علاءالدینیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به ماه محرم و حماسه ماندگار عاشورا افزود: ملت مسلمان جهان به ویژه مردم مسلمان ایران اسلامی از سرمایه ارزشمندی چون مکتب عاشورا و آزادمردی، آزادمردان کربلا بهره مند هستند.

وی با اشاره به توطئه های دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون تصریح کرد: انقلاب اسلامی به دست امام خمینی (ره) به پیروزی رسید و امروز با گذشت بیش از 30 سال از پیروزی انقلاب همچنان شاهد حفظ و پایداری آن هستیم و این حقیقت به لطف خدا و ارزش های واقعه کربلا است.

امام جمعه دماوند بیان کرد: دشمن و غرب همواره با دسیسه های خویش سعی داشته تا نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارزش های کربلایی و عاشورایی آن را که به برکت خون شهدای انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی و آرمان های ائمه اطهار و اهل البیت (ع) شکل گرفته نابود کند، ولی نتوانسته است.

این مقام مسوول با اشاره به بهانه غرب در دور جدید مذاکرات خود با ایران، افزود: موضوع انرژی هسته ایی بهانه ایی بیش از سوی غرب نیست و آنان هدفی جزء نابودی ارزش های انقلاب ندارند ولی نخواهند توانست زیرا این ارزش ها به برکت نام محرم و صفر حفظ شده است.

علاءالدینی به برگزاری برنامه های پرشور و شعور در ایام ماه محرم اشاره کرد و گفت: مکتب حسینی، مکتب امر به معروف و نهی از منکر است که امروز وظیفه ما برگزاری برنامه های ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان با مفاهیم امر به معروف، حقیقت نماز و پاسداری از ارزش های اسلام است.

امام جمعه دماوند ادامه داد: امام حسین (ع) تنها کسی بودند که روایت اهمیت نماز به ویژه نماز جماعت را حتی بر نوک نیزه یا پیکان با خواندن نماز ظهر عاشورا به تصویر کشیدند و این برای ملت مسلمان جهان یک ارزش است./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.