صدقيان: نيروگاه اراک "خط قرمز" هيات مذاکره‌کننده ايران است

مدير مرکز عربي مطالعات ايران در تهران، موافقت هيات مذاکره‌کننده ايراني با تعليق فعاليت در نيروگاه آب سنگين اراک را بعيد دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، «محمد صالح صدقيان» در مصاحبه با شبکه تلويزيوني بي بي سي عربي، درباره حمايت روزنامه فايننشال تايمز از موضع سرسختانه فرانسه در مذاکرات با ايران گفت: فرانسه در اين مذاکرات نقش «پليس بد» را به نمايندگي از ديگر کشورهاي غربي ايفا کرد. تهران بر اين باور است که موضع فرانسه در واقع خواست همه کشورهاي غربي بود. به نظر مي‌رسد تعليق فعاليت در نيروگاه آب سنگين اراک خط قرمزي براي هيات مذاکره کننده ايران است و من فکر نمي‌کنم تهران در برابر امتيازات کشورهاي غربي توقف فعاليت در اين نيروگاه را بپذيرد. به نظر مي‌رسد ايران موضع سرسختانه‌اي درباره نيروگاه اراک اتخاذ خواهد کرد. 

صدقيان درباره موافقت ايران با بازديد بازرسان بين‌المللي از نيروگاه اراک افزود: تهران اين اقدام را براي برداشتن گام مثبتي به سوي گروه 1+5 انجام داد. ايران با اين توافق مي‌خواهد اين پيام آشکار را به کشورهاي غربي بدهد که اين نيروگاه خطري ندارد و اين کشورها نبايد حساسيتي نسبت به آن داشته باشند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار