قم/

توافق اولیه دریافت فاینانس برای پروژه‌های عمرانی قم

معاون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کلانشهر قم از توافق اولیه برای دریافت فاینانس برای پروژه‌های عمرانی شهر قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان قم، علی بیاتی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه استفاده از فاینانس در پروژه‌های شهری بیان کرد:‌ با تاکید دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری استان قم در آبان ماه سال جاری برای استفاده از سرمایه‌های خارجی در پروژه‌های استان، برنامه‌ریزی لازم جهت بازدید نمایندگان چینی از پروژه های شهری قم صورت گرفت.

وی افزود: با توجه به دستور و پیگیری مستمر شهردار کلانشهر قم، معاونت سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کلانشهر قم توافقات اولیه را با یک شرکت معتبر و مطرح چینی برای استفاده از منابع اعتباری آنها در پروژه‌های عمرانی شهر قم هم‌چون مترو و تکمیل بدنه بلوار پیامبر اعظم(ص) انجام داده است.

وی با بیان اینکه شهرداری قم بعد از شهرداری تهران دومین ارگانی است که مسیر استفاده از این پشتوانه مالی را در کشور چین پیگیری می‌کند بیان داشت: مقدمات این بحث از جمله تهیه طرح توجیهی اقتصادی و دستورالعمل‌های فاینانس این پروژه را محقق کرده است.

معاون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کلانشهر قم با اشاره به دعوت از نمایندگان شرکت چینی برای بازدید از طرح‌های پیشنهادی گفت: طرح‌های پیشنهاد شده مورد تایید طرف چینی قرار گرفته است و امیدواریم بتوانیم از لحاظ مالی قرارداد خوبی را با این شرکت به امضا برسانیم.

وی ادامه داد: فاینانس یک روش مناسب برای انتقال سرمایه به کشور است و با ظرفیت فاینانس می‌توان گره‌گشای مشکلات مالی در کشور به ویژه در بخش توسعه شهری و حوزه حمل و نقل باشد.

بیاتی در پایان گفت:‌ برای اخذ فاینانس یکی از مشکلات عمده مسیر سخت بازگشایی «ال سی» توسط بانک‌های داخلی است که با همراهی بانک‌های داخلی و دولت در آینده روند اخذ فاینانس برای پروژه‌های قم سرعت خواهد یافت./س

برچسب ها: قم ، توافق ، فاینانس ، عمران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.