پیام وزیر علوم به مناسبت روز دانشجو:

هنوز طراوت آرمان‌خواهی و عدالت‌طلبی بر فضای دانشگاه‌ها حاکم است

فرجی‌دانا با صدور پیامی به مناسبت روز دانشجو اعلام کرد: هنوز طراوت آرمان‌خواهی، عدالت‌طلبی، نقد و پرسش‌گری بر فضای دانشگاه‌ها حاکم است.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پیامی به مناسبت روز دانشجو و فرارسیدن روز 16 آذر منتشر کرد.

متن کامل پیام وزیر علوم به شرح ذیل است:

16 آذر یادآور دانشجویان شهیدی است که با خون خود از کیان کشور در برابر استعمار، استکبار و دخالت بیگانگان در امور داخلی کشورمان دفاع کردند و در گذر تاریخ،  بر پایمردی  ایرانیان در برابر ظلم و ستم و جانفشانی در راه استقلال کشور،گواهی دادند.

امسال شصتمین سالگرد 16 آذر و گرامیداشت روز دانشجو در شرایطی فرا می‌رسد که ادامه‌دهندگان راه این شهدا، در جایگاه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در مقابل زیاده خواهی‌های بدخواهان حماسه آفریدند و  دستاورد و پیروزی ملی دیگری در نزد جهانیان و حافظه تاریخی ملت بزرگ ایران  به ثبت رساندند.

اگرچه از شهادت دانشجویان شهید مهدی شریعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ‌نیا قریب به 60 سال می‌گذرد اما هنوز طراوت آرمان‌خواهی، عدالت‌طلبی، نقد و پرسش‌گری بر فضای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی حاکم است.

بدون شک لازمه نقد و پرسش‌گری، صیانت از  آزادی بیان، حمایت از آزاداندیشی و فراهم آوردن زمینه‌های مشارکت  فرهیختگان در تغییرات و اصلاحات ساختاری مجموعه آموزش عالی است.

به عنوان خدمتگزار شما در آموزش عالی کشور، خود را متعهد به فراهم‌سازی تمامی بسترها و زمینه‌های مناسب و احترام به حقوق قانونی دانشجویان می‌دانم و در برابر این تعهد از فرزندان خود انتظار دارم با درک شرایط کشور و ضرورت تعمیق بخشی به وفاق ملی به منظور دستیابی به توسعه پایدار و همه‌جانبه و ارتقای جایگاه علمی ایران عزیز، به ویژه در حوزه فناوری‌های نوین  با متانت، صبر و آرامش بار دیگر عزم راسخ خود را برای گذار از این مرحله سرنوشت‌ساز و دستیابی به قله‌های رفیع علم و فناوری به جهانیان نشان دهند.

اینجانب ضمن پاسداشت خون شهدای 16 آذر، شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و شهدای عرصه  جهاد علمی، امیدوارم با استعانت از الطاف الهی و همراهی و دعای خیر همه دانشگاهیان، توفیق یابیم پاسدار خون این شهیدان بوده، پرچم  پر افتخار ایران را در حوزه علم و فناوری، در اهتزاز نگه داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار