هیئت تحقیق و تفحص افشا کرد

تخلفات انتخاباتی و مالی روزنامه خورشید/ فساد تامین اجتماعی پایانی ندارد

گزارش هیئت تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی پرده از فسادی برداشت که تعدادی از مدیران دولت دهم بازیگر اصلی این پرونده هستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در حالی گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی روز گذشته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شد که در آن پرده از فساد بزرگی در این سازمان آن هم در زمان مدیریت سعید مرتضوی برداشته شد لذا این پرونده فساد از زوایای دیگری قابل بررسی است.

البته در این گزارش از آنجایی که اعداد و ارقام درشت و تخلفات مکرر وجود دارد مهم بودن همه محتویات آن تا حدی تحت‌الشعاع قرار گرفته است.

یکی از موضوعاتی که در صفحه 26 گزارش 84  صفحه‌ای تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی به آن اشاره شده، "موسسه فرهنگی آهنگ آتیه" با محوریت روزنامه خورشید است.

در این بخش از گزارش تحقیق و تفحص به تخلفات مالی، مدیرتی و اداری این روزنامه اشاره شده است.

برای تنویر افکار عمومی این بخش گزارش هیئت تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی را به صورت کامل منتشر می‌کنیم.

 
1-موسسه فرهنگی آهنگ آتیه

روزنامه خورشید





روزنامه خورشید وابسته به "موسسه فرهنگی آهنگ آتیه" تا شماره 500 خویش چاپ و توزیع شده است. علی رغم مراجعات و حضور مکرر نماینده هیئت تحقیق و تفحص در دفتر روزنامه مذکور و موسسه آهنگ آتیه مدیر مسئول وقت روزنامه _آقای محمدرضا تقوی فرد_ از ارائه حتی یک برگ مستند استنکاف ورزید با وجود این اقدام مکاتبه‌ای با معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان به عنوان مقام مافوق صورت پذیرفت و ایشان نیز دستور اکید اقدام را به آقای تقوی‌فرد صادر نمودند، لکن نامبرده مجددا امتناع نموده و به نماینده هیئت به صراحت اعلام نمود این تحقیق و تفحص غیرقانونی بوده و آن را قبول ندارم!




لذا در اجرای ماده 217 آئین نامه داخلی مجلس ضمن معرفی آقای محمدرضا تقوی فرد مدیرمسئول وقت روزنامه خورشید به مراجع قضایی موارد بدست آمده ذیل از سایر منابع اعلام می‌گردد:

الف) طبق اظهارات شفاهی آقای تقوی‌فرد حدود 160 نفر از روزنامه مذکور حق‌الزحمه دریافت می‌نمودند و این در حالی است که اولا این تعداد نیرو برای روزنامه‌ای با رسالت مشخص اجتماعی_ فرهنگی محل تامل است! ثانیا هیچ لیستی حاوی مشخصات این پرسنل و میزان دریافتی آنها ارائه نشد!

ب) تا لحظه تنظیم این گزارش مدیران فعلی موسسه آهنگ آتیه و روزنامه خورشید اعلام نمودند که هیچ گونه مدرک و مستندات قابل عرضه به هیئت را از مشارالیه دریافت ننموده‌اند تا تحویل هیئت گردد!

ج) هیئت راسا اقدام به مکاتبه با چاپخانه دانشگاه آزاد (محل چاپ روزنامه خورشید) نمود تا گزارش عملیات چاپی و تیراژ واقعی در ایام انتشار روزنامه مشخص گردد. حسب گزارش مدیر محترم امور مالی روزنامه فرهیختگان (طرف قرارداد چاپ روزنامه خورشید) تا تاریخ آخرین شماره چاپ شده روزنامه (شماره 500) این چاپخانه 3.6 میلیارد ريال از روزنامه خورشید طلبکار بوده و علاوه بر آن 75.5 تن کاغذ روزنامه نیز به ارزش جاری بیش از 2 میلیارد ريال طلب دارد.

د) تیراژ روزنامه از تیرماه سال 91 که چاپ مجدد روزنامه بعد از یک وقفه طولانی از سر گرفته شد، مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد مجموعا 5.935.000 نسخه روزنامه در 363 شماره (شماره 137 تا شماره 500) تا تاریخ 92.7.21 چاپ شده است که میانگین تعداد چاپ هر شماره 16.300 می‌باشد.

نکته جالب توجه تیراژ روزنامه در بازه زمانی 18 تا 22 خرداد (زمان قانونی تبلیغات انتخاباتی شوراهای شهر و روستا) می‌باشد به نحوی که در 5 روز تبلیغات آزاد روزنامه‌ای (شنبه تا چهارشنبه) به ترتیب 32 هزار_24900_27900_35000_35000 نسخه به چاپ رسیده است!

ه) هیئت، حساب‌های آگهی‌های روزنامه مذکور در بانک تجارت و بانک سرمایه را شناسایی و گردش حساب‌ها را اخذ نمود. در بررسی حساب‌ها هیچ سندی دال بر واریز وجوه آگهی انتخاباتی (مربوط به جبهه متحد کارگران و ستاد مهر پویان) یافت نشد.

و) بنابراعلام برخی کارمندان سازمان در مراجعه حضوری به دفتر هیئت (مستقر در تامین اجتماعی) در ایام انتخابات این روزنامه به صورت رایگان در مقاصد مختلف توزیع شده است.




برای مشاهده سایر گزارش‌های فساد سازمان تامین اجتماعی کلیک کنید

پرداخت‌های نجومی سازمان تامین اجتماعی به مدیران و معاونین/ پاداش مرتضوی به 37 نماینده مجلس + اسناد(اینجا)

تفاهم‌نامه 4 میلیارد یورویی "سعید مرتضوی" با بابک زنجانی + لیست شرکت‌های واگذار شده و اسناد (اینجا)

افشاگری پرونده 80 هزار صفحه‌ای علیه سازمان تامین اجتماعی/ از تخلفات میلیونی تا هدیه‌های میلیاردی/ بدهی 46 هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی (اینجا)

گزارش ستاد فساد سازمان تامین اجتماعی به قوه قضاییه ارسال شد (اینجا)

شستا نباید حیاط خلوت دولت باشد/ خرید صوری کارخانه 4 میلیاردی با پول بیت‌المال (اینجا)

انتهای‌پیام/














اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار