تام هادری بازیگری مملو از رمز و راز هولناک

تام هاردی، در اوایل و میانه‌های سومین دهه زندگی اش، با اعتیاد شدید به کوکائین و الکل دست و پنجه نرم می‌کرد اما از سال 2003 به این طرف پاک است.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، سال 2010 با شارلوت رایلی، هم بازی اش در فیلم تلویزیونی بلندی های بادگیر (2009) نامزد کرد.  
 
در اوایل و میانه های سومین دهه زندگی اش، با اعتیاد شدید به کوکائین و الکل دست و پنجه نرم می کرد. اما از سال 2003 به این طرف پاک است.  
 
در مرکز درام لندن، زیر نظر مربی سابق سر آنتونی هاپکینز آموزش دیده است.  
 
به همراه کلی مارسل دو مجموعه تلویزیونی نوشته و موفق به فروش هر دوی آنها به کمپانی های تولید مجموعه های تلویزیونی شده است.  
 
مسیر شهرت  
 
در سپتامبر 1998 وارد مرکز درام لندن شد و خیلی زود توانست نقش یکی از سربازان ارتش آمریکا را در مجموعه کوتاه و بسیار تحسین شده دسته برادران (2001) به دست بیاورد. این مجموعه که استیون اسپیلبرگ و تام هنکس از جمله تهیه کنندگان آن بودند، در سال 2002 توانست جایزه گلدن گلوب بهترین مجموعه کوتاه یا فیلم تلویزیونی را به دست بیاورد. هاردی با بازی در فیلم سقوط شاهین سیاه (ریدلی اسکات) وارد سینما شد. 

کارش را با بازی در فیلم هایی چون سفر ستاره ای: الهه انتقام ادامه داد. هاردی از آن دسته بازیگرانی بود که آهسته و پیوسته پیشرفت کرد و کم کم توانست نقش های اصلی آثاری چون برانسن(نیکلاس ویندینگ رفن) را به دست آورد. اما با بازی دریکی از نقش های مکمل فیلم سرآغاز (کریستوفر نولان) بود که به شهرت رسید و از آن موقع، روز به روز پرکارتر می شود.  
 
خصوصیات برجسته  
 
صدای رسا و کلفت که معمولا جنبه ای از رمز و راز و البته هولناک بودن به شخصیت هایی که هاردی در نقش آنها ظاهر شده، می بخشد. اندام بسیار عضلانی که باعث می شوند او همیشه گزینه مناسبی برای ایفای نقش های اکشن باشد.

به همین دلیل زمانی که نولان تصمیم به ورود بین به داستان بتمن( به عنوان کسی که این بار از نظر فیزیکی هماورد جدی بتمن محسوب می شود) گرفت، گزینه ای بهتر از تام هاردی پیدا نکرد. تغییرات مداوم در ظاهر و فیزیک از دیگر ویژگی های اوست.  
 
فیلم‌های مهم  
 
راک اندرول ( گای ریچی، 2008)، برانسن (نیکلاس ویندینگ رفن، 2008) سرآغاز ( کریستوفر نولان، 2010)، مسگر خیاط سرباز جاسوس ( توماس آلفردسن، 2011)، مبارز (گاوین اوکانر،‌2011)، بی قانون( جان هیلکات، 2012) و شوالیه تاریکی بر می خیزد ( کریستوفر نولان، 2012).  
 
پروژه‌های آینده 

دوران پرکاری را سپری می کند. در فیلم جدید مجموعه مکس دیوانه نقش اصلی را ایفا کرده است و همچنین بازی در فیلم های نجات حیوانات( مایکل آر. روسکام) در کنار نائومی را پاس و جیمز گاندولفینی فقید و Locke (استیون نایت) را به پایان رسانده است. مشغول بازی در فیلم بچه 44(دنیل اسپینوزا) درکنار نائومی راپاس، گری الدمن وفیلیپ سیمور هافمن است و قرار است در فیلم های اورست (داگ لیمان) و فیلم جنایی جدا افتاده ( تاکاشی میکه) بازی کند.  
 
جایزه‌ها  
 
بهترین بازیگر نوظهور بفتا(2001)؛ نامزد دو جایزه بازیگری از حلقه منتقدان فیلم لندن برای فیلم های برانسن و سرآغاز.  
 
منبع: ماهنامه دنیای تصویر

انتهای پیام/ ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار