چهار قدم در راه "مدیریت سردرد"

خوردن مسکن تنها راه درمان سردرد نبوده و با یکی از چهار روش زير می توان آنرا کنترل نمود.

به گزارش خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران؛ اگر سردرد دارید و مغزتان در حال انفجار است، قبل از خوردن مسکن های جور واجور ابتدا به چهار راه حل زیر توجه کنید شاید مشکلاتان برطرف شد. 
  
قدم اول: تلفن همراه تان را دور کنید 
یک مطالعه علمی نشان داده که افراد هنگام ارسال اس ام اس یا اینترنت گردی صفحه تلفن همراه را بیش از حد به صورت و چشم هایشان نزدیک می کنند که فشار زیادی به چشم تحمیل شده و باعث بروز سردرد می شود.   

قدم دوم: چکه آب 
کمی دقت کنید، آیا صدای چک چک آب به گوش تان نمی رسد؟ یک تحقیق علمی در سال 2012  نشان داده که چکیدن خفیف آب برای مدت طولانی می تواند باعث بروز سردردهای شدید شود.   
حالا که صحبت آب به میان آمد، خوردن دو لیوان آب را در آغاز سردرد توصیه می کنیم. خیلی وقت ها به کاهش و بهبود سردرد کمک می کند. 

قدم سوم: ماساژ 
پروفسور   Keri Peterson از بیمارستان هیل در شهر نیویورک اعتقاد دارد برخی از سردردها ناشی از استرس و "فشار عصبی" هستند.   
پس کمی از جمع و شلوغی اطراف جدا شوید و به جای آرامی بروید. شاید بد نباشد اگر به زیر دوش آب گرم بروید. حالا با نوک انگشتان تان با حرکت دایره ای پیشانی تان را ماساژ دهید. همزمان از بینی نفس عمیق و منظم کشیده و از دهان خارج کنید. کمی مکث کنید و سپس تکرار کنید.   

قدم چهارم: گیاهان درمانی 
تحقیقات منتشر شده در مجله Headache (سردرد) نشان داد که قرار دادن ژل ضد التهاب زنجبیل - گل مینا زیر زبان برای مدت 60 ثانیه و سپس بلعیدن آن تاثیر مستقیم و سریع در کاهش سردرد دارد. "چای زنجبیل" یا گل مینا نیز خواص مشابه این ژل دارد.  


انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار