رئیس گروه مهندسی فرهنگستان علوم:

از الگوسازی علمی غافل بودیم

در مراسم چهارمین جایزه علمی استاد علی محمد کاردان و بزرگداشت عالم فرزانه استاد رضا داوری اردکانی، رئیس گروه مهندسی فرهنگستان علوم گفت: مسئله‌ای که از آن غافل بودیم مسئله الگو سازی به خصوص در بحث علمی است.

 به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، دکتر عارف رئیس گروه مهندسی فرهنگستان علوم گفت: آموزش عالی کشور عملکرد خوبی داشته به خصوص در بخش کمی به طوریکه از ۱۷۵ هزار دانشجو در سال ۷۵ به ۴ ملیون دانشجو در سال کنونی رسیده‌ایم. 

وی افزود: جهت گیری آموزش عالی باید جهت گیری کیفی باشد و ارتقاء کیفی جزء برنامه‌های دولت قرار گیرد و تبدیل علم به ثروت در دستور کار باشد و به باور ملی تبدیل شود. 

وی تصریح کرد: باید برگزاری این گونه برنامه‌ها ادامه داشته باشد تا دانشمندان جوان تشویق به ارائه مقاله‌های علمی در سطح جهانی شوند. 

وی گفت: مسئله‌ای که از آن غافل بودیم الگو سازی در بحث علمی بوده زیرا جوانان ما نیاز به الگو در بخش علمی دارند تعهد، اخلاق مداری و مسئولیت در علم از ویژگی‌های دکتر علی محمد کاردان و دکتر رضا داوری است که می‌توانند به عنوان الگوی علمی در دانشگاه‌های کشور معرفی شوند. 

وی در پایان افزود: دکتر کاردان سهم اساسی در سراسری شدن آزمون ورودی دانشگاه‌ها داشت و اصلیترین نتیجه آن حذف تبعیض بین دانش آموزان بود. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار