اخبار ویژه روزنامه های شنبه؛

عصبانیت رفقای شهرام جزایری از توصیه کیهان/واکنش کاخ سفید به تحرکات تازه در سنا

از صدور مجوز رانت تا نامه مبارزه با رانت‌خواری،رئیس کمیسیون اصل 90 :یک پای هر فساد اقتصادی، دستگاه اداری و اجرایی است،بازداشت ربایندگان تنها شاهد پرونده کرسنت،تاكيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زنگنه بر وجود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و بند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هايي د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر حاشيه كرسنت،نمایندگان آمریکایی میلیونر هستند و ...از جمله خبر ویژه های برخی روزنامه های شنبه هستند که اینجا میخوانید.


*کیهان


نه علف هرز، هنر است و نه انسان بی‌درد، هنرمند

آیا منظور رئیس جمهور از اینکه اعلام کرده‌اند کارت زرد مجلس را برای دولت نگرانی نمی‌دانند و به امثال آقای جنتی افتخار می‌کنند این است که دولت عامدانه قرار است نسبت به ترویج اباحی‌گری در عرصه فرهنگ بی‌تفاوت باشد اما با منتقدین این روند با ابزار توقیف نشریه رفتار کند؟بخش‌هایی از سخنان رئیس جمهور در دیدار هنرمندان با انتقاد محافل رسانه‌ای مواجه شد. از جمله رجا نیوز ضمن طرح پرسش فوق نوشت: رئیس جمهور در این دیدار گفت «هر هنرمندی می‌خواهد به معنای جهان و عمق جهان برسد، اگر بگوییم هنر مرده را زنده می‌کند سخن به گزاف نگفته‌ایم. پس تقسیم هنرمندان به هنرمندان ارزشی و غیر ارزشی بی‌معناست.» این سخنان در حالی از سوی آقای روحانی بیان شده که در اندیشه دینی و انقلابی هیچ‌گاه نمی‌توان به تمام هنرمندان به یک دیده نگریست و بدیهی است روش و عملکرد هنرمندی که دغدغه و تلاشش در جهت تعالی ارزش‌های دینی و بشری است با هنرمند دیگری که به اسم هنر به دنبال ترویج اباحه‌گری و ابتذال در این عرصه است، تفاوت‌های آشکاری دارد. در این زمینه امام خمینی(ره) در پیام معروف خود به هنرمندان در شهریور 1367 به تفاوت‌های دو مدل هنر اشاره کرده و می‌نویسند: «تنها هنری مورد قبول قرآن است که صیقل دهنده اسلام ناب محمدی- صلی‌الله ‌علیه و آله و سلم- اسلام ائمه هدی- علیهم‌السلام- اسلام فقرای دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازیانه خوردگان تاریخ تلخ و شرم‌آور محرومیت‌ها باشد. هنری زیبا و پاک است که کوبنده سرمایه‌داری مدرن و کمونیسم خون‌آشام و نابود کننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومایگی، اسلام مرفهین بی‌درد، و در یک کلمه «اسلام آمریکایی» باشد.»

ایشان در بخش دیگری از این پیام می‌فرمایند: «هنرمندان ما تنها زمانی می‌توانند بی‌دغدغه کوله‌بار مسئولیت و امانتشان را زمین بگذارند که مطمئن باشند مردمشان بدون اتکا به غیر، تنها و تنها در چهارچوب مکتبشان، به حیات جاویدان رسیده‌اند و هنرمندان ما در جبهه‌های دفاع مقدسمان این گونه بودند، تا به ملا اعلا شتافتند و برای خدا و عزت و سعادت مردمشان جنگیدند؛ و در راه پیروزی اسلام عزیز تمام مدعیان هنر بی‌درد را رسوا نمودند.» (جلد 21، ص 145)رجا نیوز آنگاه می‌نویسد: با این حال مشخص نیست از چه رو آقای روحانی تقسیم هنرمندان به ارزشی و غیر ارزشی را اقدامی بی‌معنا دانسته و با بیان این مسأله در جمع هنرمندان به دنبال چه هدفی بوده است اما آنچه مشخص است، نادرست و خطرناک بودن این مدل نگاه به هنر است که در عمل منجر به ترویج اباحه‌گری و ابتذال به اسم هنر خواهد شد.

اما سخنان آقای روحانی بخش دیگری نیز داشت، آنجا که گفت «اگرچه ممکن است وزیر باز هم کارت زرد بگیرد. این دولت به تمام تعهداتی که در دوران انتخابات داده است عمل خواهد کرد. کارت زرد برای این دولت نگرانی نیست. ما به امثال آقای جنتی‌ها به عنوان مدافع آزادی افتخار می‌کنیم.» ادبیات رئیس جمهور و جبهه‌گیری در قبال کارت زرد مجلس به وزیر ارشاد به خاطر بی‌توجهی به ترویج اباحه‌گری در عرصه فرهنگ و سیاست‌های لیبرالی، و تأکید بر اینکه «کارت زرد برای این دولت نگرانی نیست» می‌تواند روند تعامل قوا را مختل کرده و منجر به کشمکش‌های بیهوده میان قوای مقننه و مجریه شود.

یادآور می‌شود اظهارات رئیس جمهور درباره بی‌معنا دانستن تقسیم هنرمند به ارزشی و غیر ارزشی در حالی است که برخی از همین هنرمندنماها، علیه ارزش‌های اسلامی، ‌انقلابی و ملی هتاکی یا دهن‌کجی کرده و همچنین در فتنه‌انگیزی و آشوب‌طلبی نیابتی دشمن، نقش‌آفرینی می‌کردند و این در حالی است که به عنوان مثال آقای روحانی مواضع صریح و تندی علیه فتنه‌گران داشته و آنها را عوامل بیگانه و اسباب امیدوار شدن دشمن خوانده است. از سوی دیگر با توجه به کسوت دینی و طلبگی آقای روحانی، انتظار نمی‌رود رویکرد سکولاریستی به هنر از سوی ایشان توجیه شود. البته یک احتمال هم این است که آقای روحانی هنرمندنماهای معارض با اصول و ارزش‌ها را ذاتاً هنرمند نمی‌داند.

رهبر معظم انقلاب 19 آذر گذشته در دیدار رئیس و شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره لزوم حراست از فرهنگ عمومی از «علف‌های هرز» فرمودند: «ما اگر چنانچه به یک باغبان و بوستانبان ماهر و زبده می‌گوییم که علف هرزه‌های این باغ را جمع کن، معنای آن این نیست که از رشد گلهای این باغ می‌خواهیم جلوگیری کنیم یا به آنها دستور بدهیم؛ نه، شما اجازه بدهید گلهای معطر و خوشبو طبق طبیعت خودشان، طبق استعداد خودشان، از آب و از هوا استفاده کنند، از نور خورشید استفاده کنند، رشد کنند؛ اما در کنار آنها علف هرزه‌ها را هم اجازه ندهید که رشد کنند؛ اگر این بود، مانع رشد آنها می‌شود. اینکه ما گاهی با بعضی از پدیده‌های فرهنگی بجد مخالفت می‌کنیم و انتظار می‌بریم از مسئولان کشور- چه مسئولان فرهنگی، چه غیر فرهنگی- و از این شورا که جلوی آن را بگیرند، به خاطر این است؛ یعنی معارضه با مزاحمات فرهنگی هیچ منافاتی ندارد با رشد دادن و آزاد گذاشتن و پرورش دادن مطلوبات فرهنگی؛ این نکته بسیار مهمی است. من، هم به وزرای ارشاد و به وزیر ارشاد محترم خودمان در این مضمون مطالبی را گفته‌ام، هم با جناب آقای روحانی در این زمینه‌ها صحبت کرده‌ام، به شماها هم عرض می‌کنم؛ یکی از وظایف نظارتی و مراقبتی دستگاه حکومت این است که متوجه مزاحم‌ها باشد.»

عصبانیت رفقای شهرام جزایری از توصیه کیهان


رسانه حق‌العمل‌کار و آلوده به مواهب مفسدانی چون شهرام جزایری از توضیح درباره خبر کیهان طفره رفت.کیهان روز پنج‌شنبه تحلیلی درباره رهنمود سایت انتخاب خطاب به دولت منتشر کرد مبنی بر اینکه دولت به جای توقیف نشریاتی مانند یالثارات، با رسانه‌های اصلی اصولگرایان و منتقدان برخورد کند! کیهان با درج این رهنمود  خاطر نشان کرده بود «تظاهر رسانه آلوده‌ای مانند انتخاب به حمایت از دولتی که شعار مبارزه  با فساد و مفسدین اقتصادی سر می‌دهد، پیش از هر چیز هتک حیثیت دولت محترم است ضمن اینکه دعوت آنها به تعطیلی خبرگزاری‌ها و نشریات اصلی،  نه مضاعفی به اعتبار دولت است».

اما سایت آلوده به مفاسد اقتصادی با فرار به جلو نوشت: روزنامه کیهان که طی هشت سال گذشته و در زمان مفاسد اقتصادی بی‌سابقه  در تاریخ ایران مشغول توجیه و ماله‌کشی و گاه کسب فیض از حضور افرادی چون مرتضوی در راس سازمان تامین اجتماعی و ... بوده است، با حمله به «انتخاب» مدعی ارتباط این سایت با شهرام جزایری شده و خواستار قطع ارتباط دولت با سایت «انتخاب» شد!انتخاب می‌افزاید: طی هشت سال گذشته که هزار میلیارد دلار درآمد نفتی کشور ناپدید شده است و خزانه خالی برای رئیس‌جمهور به میراث مانده است، مطبوعات افراطی بویژه روزنامه کیهان که مدعی مبارزه با مفاسد اقتصادی بوده‌اند، روزه سکوت گرفتند - و البته از سر اختلاف سیاسی و تقسیم قدرت، مخالفتی نیز با تیم نزدیک به احمدی‌نژاد در سالهای آخر داشتند- اما نسبت به بزرگترین مفاسد اقتصادی تاریخ ایران واکنشی نداشتند که بزرگترین نمونه آن پرونده بابک زنجانی بود،  این روزنامه طی حدود 15 ماه گذشته که رسانه‌های داخلی به افشاگری درباره این پرونده پرداختند و هزینه سنگینی نیز پرداخت کردند، سوت‌زنان از کنار موضوع رد شده و همچنان مشغول پیگیری شدید اثبات جلسه خاتمی با سوروس بودند.

گردانندگان انتخاب ضمن پذیرش دریافت پول‌های بی‌زبان بیت‌المال از جزایری نوشته‌اند؛جهت اطلاع جناب شریعتمداری، مجموع پرونده‌های امثال شهرام جزایری - که بسیار مورد علاقه  ایشان است - به اندازه خرده رقم پرونده چند ده هزار میلیاردی بابک زنجانی نمی‌شود(!)انتخاب این را هم نوشته که «جهت جناب شریعتمداری و دوستانش، حمایت سایت انتخاب از دولت اعتدال حمایت گفتمانی بوده و از جنس حمایت کیهان از احمدی‌نژاد نیست که تا زمان حضور اعضای کیهان در دولت، جناب شریعتمداری از دست احمدی‌نژاد جایزه بگیرد و با عزل و اخراج آنها از دولت احمدی‌نژاد، از نوشته‌های کیهان ابراز برائت کند.درباره این واکنش توأم با طفره باید گفت اولا فساد اقتصادی کم و زیاد ندارد و بابک زنجانی را همان جریانی 20 سال پیش حمایت کرد که 10 سال بعد در مجلس ششم و دولت اصلاحات از قبیل شهرام جزایری حمایت کرد و البته این فساد با آلوده شدن دولت نهم به بیماری‌های سیاسی- اقتصادی کارگزاران و اصلاح‌طلبان، دامنگیر دولت احمدی‌نژاد شد.

ثانیا آرشیو اخبار، گزارش‌ها و تحلیل‌ها و یادداشت‌های کیهان طی دهه گذشته  در زمینه هشدار درباره مفاسد اقتصادی و سیاسی چیزی نیست که با انکار یک رسانه حق‌العمل‌کار و زد و بندچی قابل حذف و انکار باشد. آن جایزه‌ای که انتخاب می‌گوید در اولین سال‌های دولت به عنوان روزنامه منتقد به کیهان داده شد و البته مدتی بعد در حالی که احمدی‌نژاد می‌گفت من نه کیهان می‌خوانم و نه شرق، برخی اجزای دولت وی نظیر رئیس حلقه انحرافی و برخی مدیران وزارت ارشاد دستور کاهش یارانه‌ها و آگهی‌های ارائه شده دولتی به کیهان- که به اغلب روزنامه‌ها داده می‌شود،  صادر شد و حتی کار را به شکایت از کیهان کشاندند.

کیهان در همین زمان و در حالی که انتخاب‌چی‌ها ساکت بودند، پیگیر تخلفات و مفاسد اقتصادی در پروژه‌هایی نظیر تالارهای بین‌المللی کیش، ریخت و پاش‌های انجام گرفته به بهانه همایش ایرانیان خارج کشور، قاچاق گوشی تلفن‌همراه، فساد 3 هزار میلیارد تومانی و... بود و در موضوع بابک زنجانی نیز گزارش و یادداشت‌های متعددی منتشر کرده و معتقد است آغاز این پرونده با رانت ویژه‌ای که بانک مرکزی حدود 20 سال پیش به وی داد موجب درآمد مفت و انحصاری وی- بالغ بر روزانه 17 میلیون تومان در 20 سال پیش - شده بود به نحوی که وی همان زمان با این پول‌ها توانسته ساختمانی‌ را در خیابان میرداماد (همان خیابانی که بانک مرکزی در آن قرار دارد) خریداری کند.... اما بعد از همه این حرف‌ها باز هم با تأیید باید گفت تظاهر رسانه آلوده به مفاسد اقتصادی به حمایت از دولت یازدهم، هتک حیثیت دولت است همچنان که دعوت این قبیل رسانه‌ها به تعطیلی  رسانه‌های منتقد اصولگرا نشان می‌دهد رسانه‌های منتقد درست به هدف زده‌اند.

روایت افسر سیااز حق‌السکوت‌های هنگفت آل سعود

یک افسر سابق سازمان سیا بخشی از تطمیع‌های مالی آمریکا توسط رژیم آل‌سعود برای سرپوش گذاشتن به مفاسد این رژيم را بازگو کرد.
به گزارش العالم رابرت بائر نویسنده کتاب خوابیدن با شیطان می‌گوید: هنگامی که شرکت کارلایل در 11 سپتامبر 2001 خود را برای کنفرانس سالانه سرمایه گذاران در واشنگتن آماده می‌کرد، فقط در فاصله 2/5 مایلی جنوب هتل، پرواز شماره 77 به ساختمان پنتاگون برخورد کرد. در جلسه مذکور این افراد حضور داشتند؛ مسئولان ارشد شرکت «جیمز بیکر»، «فرانک کارلوچی» وزیر مشاور دولت جرج بوش پدر، وزیر دفاع دوران رونالد ریگان و مشاور امنیت ملی دوره قبل از او، و برادر بن‌لادن به عنوان نماینده مجموعه بن‌لادن که صاحب یکی از بزرگترین شرکت‌های ساخت و ساز دنیا است.

شرکت «کارلایل» روابط قدیمی و سودآور با خانواده آل سعود داشت. در سال 1991 این شرکت زمینه خرید حدود 600 میلیون دلار از سهام شرکت «سیتی کورپ» را برای «ولید بن طلال» فراهم کرد. ولید‌بن طلال برادر ملک فهد و ششمین فرد ثروتمند دنیا براساس مجله فوربس در سال 2001 است. دارایی‌های او به حدود 20 میلیارد دلار می‌رسد.بائر با بیان اینکه طیفی از وزرا و مقامات آمریکایی در عربستان حقوق (رشوه) می‌گیرند، می‌افزاید: شرکت کارلایل ثروت خود را از طریق خرید قراردادهای دفاعی کوچک و ارائه آن به شرکت‌های بزرگی مانند بویینگ، لوکهیدمارتین، و شرکت بین‌المللی «تی‌اردبلیو» (فروشنده اصلی سلاح به عربستان) به دست آورده است.بزرگترین مصرف‌کننده سلاح آمریکا، عربستان سعودی است. این کشور دومین بازار جنگنده، موشک، تانک، خودروی زرهی و دیگر تسلیحات و خدمات نظامی آمریکا است. عربستان همچنین پس از ارتش آمریکا بزرگترین مصرف‌کننده خودروهای جنگی «برادلی» است. عربستان از نظر بسیاری از طرفها، به‌عنوان مهمترین حامی خط تولید تسلیحات آمریکایی به شمار می‌آید. بازیگران اصلی واشنگتن پس از ترک پست‌های دولتی فوراً و به صورت مستقیم به دفتر استخدام «کارلایل» می‌روند. از جمله این افراد جیمز بیکر، فرانک کارلوچی، کارلایل آرتور لویت رئيس سابق هیئت اوراق مالی و کمیته نقدینگی، ویلیام کنراد رئیس سابق کمیته ارتباطات در دوره دوم ریاست جمهوری بیل‌کلینتون و ریچارد درمان رئيس سابق دفتر کاخ سفید بودجه در دوران بوش و ریگان و همچنین معاون رئيس جمهور و وزیر خزانه‌داری هستند.

«جورج واکربوش» مشهورترین مشاور «کارلایل»، چهل و یکمین رئيس جمهور آمریکا است. وی به دلیل فرماندهی جنگ خلیج فارس مورد توجه ثروتمندان سعودی و کویتی است. جرج بوش و «جان میجر» به نیابت از کارلایل به عربستان و کویت بسیار سفر کردند، و درهایی را به روی برخی سرمایه‌گذاران ثروتمند این دو کشور در دنیا گشودند. خانواده بن‌لادن 2 میلیارد دلار در کارلایل سرمایه‌گذاری کرد که دومین شریک صندوق این شرکت به شمار می‌آید. کارلایل و بن‌لادن در اکتبر 2001 یعنی حدود 5 هفته پس از حمله به مرکز تجارت جهانی و پنتاگون از یکدیگر جدا شدند. ولی حدود 10 سعودی دیگر در این شرکت به عنوان سرمایه‌گذار باقی ماندند.

افسر عالی‌رتبه و سابق سیا با اسم بردن از کسانی چون کالین پاول و دیک‌چنی که پول‌های هنگفتی از سعودی‌ها دریافت کردند، تا به بهبود وجهه عربستان در آمریکا کمک ‌کنند، ادامه می‌دهد: تقریباً همه شخصیت‌های مهم در واشنگتن که مسئولیتی را عهده‌دار بوده‌اند، حداقل در یکی از شرکت های مرتبط با عربستان سعودی همکاری کرده‌اند. به صورت عملی هر قرارداری که با سعودی‌ها بسته شده است شفاف نبوده، و در توفان شن و نزدیک یکی از چاه‌هایی که پول از آنجا سرچشمه می‌گیرد، ناپدیده شده است.در شرکت «تی‌آردبلیو» تا اواخر سال 2002 که توسط شرکت «نورثورب گرومان» خریداری شد،‌ «رابرت گیتس» مدیر سابق «سی‌ای‌ای» و معاون وزیر خارجه اسبق  و «مایکل آرامکست» سفیر سابق آمریکا در ژاپن و «کاندولیزا رایس» مشاور امنیت ملی آمریکا تشکیل شده بود و اعضای این شرکت سالها در اداره شرکت «شیورون» که در سال 2001 با «تکساکو» ادغام شد، همکاری داشتند. «شیور ون تکسالو» با شرکت ملی نفت سعودی «آرامکو»‌ و «استارانترپرایز» و «موتیوا انترپرایز» همکاری داشت.

رابرت بائر خاطرنشان می‌کند: سعودی‌ها این درس را به آمریکایی‌ها دادند که دهانت را درباره عربستان ببند، تا برای تو کار و پست در یک دانشگاه می‌یابیم، یا خودرویی لکسوس و خانه‌ای بزرگ در جورج تاون به تو می‌دهیم. براساس گزارش واشنگتن‌پست، یکی از افراد نزدیک به شاهزاده بندربن سلطان سفیر سابق عربستان در آمریکا گفته وی مشغول رسیدگی به آن دسته از مسئولان آمریکایی است که به زندگی عادی خود بازگشته‌اند.

از صدور مجوز رانت تا نامه مبارزه با رانت‌خواری

«در نامه معاون اول رئیس‌جمهور هیچ اشاره‌ای به رانت اعطایی وزیر صنعت به یک شرکت خاص نشده؛ بالاخره تکلیف این رانت چند ده میلیارد تومانی چیست و آقای جهانگیری چه دستوری برای استرداد آن صادر می‌کند؟»سایت الف وابسته به دکتر احمد توکلی این مطلب را در واکنش به نامه اسحاق جهانگیری عنوان کرد. احمد توکلی پیش از این از رانت‌خواری 650میلیون یورویی به بهانه واردات کنجاله خبر داده بود. الف می‌نویسد: دکتر توکلی در گزارش  خود نوشته بود که از سه ماه قبل در مورد این رانت با رئیس‌جمهور و وزیر صنعت و رئیس کل بانک مرکزی مکاتبه کرده و قبل از رسانه‌ای کردن آن هشدارهای لازم را برای لغو این انحصار خاص داده بود. چرا در طول این مدت آقای نعمت‌زاده و سیف، نه تنها اقدامی به عمل نیاوردند بلکه آن را توجیه نمودند؟ آیا پسندیده است که آقای توکلی پس از یأس از تاثیر، مجبور به گزارش علنی در سطح افکار عمومی ‌شود و سپس معاون اول رئیس‌جمهور وارد معرکه شود؟  در گزارش توکلی آمده بود که نامه محرمانه این رانت، بنا به دستور آقای نعمت‌زاده و جناب آقای جهانگیری به بانک مرکزی ارسال شده است (بنا به اظهار صریح و مکتوب بانک مرکزی). آیا مکاتبه آقای جهانگیری از سر غفلت است؟

الف می‌افزاید: در نامه آقای جهانگیری بالاخره معلوم نشد که آیا تخلفی از طرف آقای نعمت‌زاده و بانک مرکزی صورت گرفته است یا خیر؟ ایشان نه تنها از تخلف صورت گرفته سخنی به میان نیاوردند، بلکه از وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی برای ورود کالای اساسی تمجید کرده‌اند! سخن از تخلفی است که صورت گرفته و اتفاقا برای همین تخلف بوده که آقای مهندس جهانگیری نامه نوشته و دستور دادند که این امکان برای همه واردکنندگان برقرار شود! سوال این است که چرا طی سه ماه گذشته فقط به یک شرکت وارد کننده بزرگ 80 میلیون یورو ارز ارزان قیمت داده شده و بلافاصله با دستور مقامات دولتی به بانک مرکزی، قرارداد 650 میلیون یورویی با همین شرکت منعقد شده و تمام این مکاتبات نیز محرمانه و به دور از چشم بقیه واردکنندگان انجام گرفته است!

الف در پایان نوشت: اگر این امکانات که به قول آقای جهانگیری با «تدبیر» آقای نعمت‌زاده فراهم شده است، به همه واردکنندگان اعطا می‌شد که نیازی به گزارش آقای توکلی و نامه آقای جهانگیری نبود. آیا افکار عمومی چنین نتیجه‌گیری نمی‌کند که این «تدبیر» آقایان برای یک شرکت خاص به طور محرمانه برقرار شد و بعدا که سروصداها بلند شد، از باب اکل لحم میته به بقیه نیز اعطا فرموده‌اند؟

*جام جم

انتقاد جواد لاریجانی از اظهارات علی مطهری

برنامه این هفته شناسنامه با حضور محمدجواد لاریجانی برگزار شد و وی در این برنامه از زندگی سیاسی دو برادر دیگرش که روسای دو قوه هستند، سخن گفت. دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در مورد اختلاف نظری که بین علی و صادق لاریجانی راجع به اظهارنظر علی مطهری در مجلس ایجاد شده، گفت: این نماینده، فتنه را در حد یک دعوای داخلی می‌داند درحالی‌که ماهیت فتنه، کودتای تمام عیار علیه نظام بود. او در این برنامه از ناطق نوری خواست تا فعالیت‌های سیاسی خود را وسیع‌تر کند و در بخش دیگری از برنامه درباره خروجش از وزارت خارجه نیز به اختلاف‌نظرهایش با علی‌اکبر ولایتی اشاره کرد.

رئیس کمیسیون اصل 90 :یک پای هر فساد اقتصادی، دستگاه اداری و اجرایی است

محمدعلی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل 90 در برنامه «دیروز، امروز، فردا» گفت: مفاسد اداری در کنار مفاسد اقتصادی با هم تعریف می‌شود و واقعیت تلخ این است که هرفسادی را که بررسی می‌کنیم، یک پای آن، دستگاه اداری و اجرایی است.

واکنش کاخ سفید به تحرکات تازه در سنا

در حالی که اداره اطلاعات انرژی آمریکا از کاهش تاثیر تحریم نفتی ایران به یک چهارم در سال ۲۰۱۳ خبر داد، گفته می‌شود گام‌های تازه‌ای برای تشدید تحریم‌های کشورمان در سنای آمریکا برداشته می‌شود.در همین حال در واکنش به تلاش تعدادی از نمایندگان سنای آمریکا در جلب حمایت برای طرح تشدید تحریم اقتصادی ایران، برنادت میهان، ‌سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده در بیانیه‌ای گفته است: اگر برخی اعضای کنگره مایلند ایالات متحده به اقدام نظامی دست بزند، بهتر است در برابر مردم آمریکا صراحت لهجه به خرج دهند.

*ایران

بازداشت ربایندگان تنها شاهد پرونده کرسنت

خبر اول این که پلیس دبی اعلام کرد ۳ نفر را به اتهام دست داشتن در ربودن تنها شاهد ایران در پرونده کرسنت بازداشت کرده است. تسنیم با انتشار این خبر به نقل از پایگاه اینترنتی گالف نیوز نوشته: معاون رئیس پلیس و امنیت عمومی دبی روز پنجشنبه گفت این سه ایرانی مظنون به دست داشتن در ربودن عباس یزدان پناه یزدی ۴۵ ساله، تاجر و رئیس شرکت بازرگانی اچلون هستند. پلیس دبی اعلام کرده، وسایل شخصی یزدی را در آپارتمانی که از سوی ربایندگان در دبی اجاره شده، کشف کرده است. یزدی تنها شاهد پرونده کرسنت است و شهادت وی برای اثبات فساد و رشوه خواری در این پرونده ضروری بود که می‌توانست به نفع ایران باشد. او پس از ارائه شواهدی از طریق ویدئو کنفرانس به یک دادگاه بین‌المللی در لاهه در زمینه پرونده قرارداد سال ۲۰۰۹ شرکت ملی نفت ایران با شرکت کرسنت پترولیوم امارات، مفقود شد. ایران در دادگاه با این استدلال که قرارداد فروش گاز به کرسنت با پرداخت و دریافت رشوه همراه بوده خواستار ابطال آن شده است.

اعتراض به حضور جک استراو در ایران

خبر دیگر این که آیت‌الله سید احمد علم الهدی به سفر وزیر امورخارجه پیشین انگلیس به ایران اعتراض کرد. به گزارش تسنیم امام جمعه مشهد در خطبه‌های دیروز نماز جمعه این شهر با ابراز تعجب از تشکیل هیأت دوستی با انگلیس در مجلس، گفته: هیأتی منافق از انگلستان به کشورمان می‌آید و در رأس آن‌ها جک استراو قرار دارد، یعنی فردی که در جریان پرونده هسته‌ای ایران بزرگترین خیانت را انجام داده است و پرونده هسته‌ای ایران را به شورای امنیت ارجاع داده است. چرا نماینده متدین ما باید با او دست بدهد؟

برکناری خانم سخنگو به دلیل عضویت در فیس بوک

شنیدیم که اعضای شورای شهر بهشهر در جلسه روز چهارشنبه مورخ 18 دی‌ماه اعظم السادات حسینی سخنگوی این شورا را به دلیل حضور در فیس بوک از این سمت برکنار کردند و شخص دیگری را به این عنوان برگزیدند. به گزارش روزنو، سخنگوی برکنار شده که تصمیم برکناری‌اش در غیاب او گرفته شده در صفحه فیس بوک خود نوشته: به راستی این همه ترس و واهمه برای چه؟ چون بنده با دوستان خود شفاف و بی‌پرده سخن می‌گویم؟ چون به مردم در اداره امور شهر اعتماد دارم؟ در ثانی آیا ما بالاتر از دکتر ظریف هستیم؟ دکتر ظریف نتیجه توافق با 1+5 را قبل از اینکه در هیچ خبرگزاری و سایتی منتشر شود در صفحه فیس بوک خود به اشتراک گذاشت.

بازگشت پرونده سراج‌الدین میردامادی به دادسرا

با خبر شدیم که وکیل مدافع سراج‌الدین میردامادی از بازگشت پرونده موکلش به دادسرای اوین به دلیل وجود نقص در پرونده خبر داده و گفته: اتهام موکلم در کیفرخواست صادره از سوی دادستانی تهران اقدام علیه امنیت نظام عنوان شده و وی هم‌اکنون با قرار کفالت آزاد است. گیتی پورفاضل به ایرنا توضیح داده موکل‌اش ممنوع الخروج است و دادستانی در کیفرخواست خود خواستار اعمال ماده 500 قانون مجازات اسلامی شده که سه ماه تا یکسال مجازات دارد. میردامادی شهریورماه امسال هنگام ورود به کشور در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) بازداشت شد.

آغاز فعالیت دانشگاه احمدی‌نژاد

خبر رسیده که مرکز آموزش زبان‌های خارجی دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان علیرغم طی نکردن فرایند اخذ مجوز آغاز به کار کرده است. به گزارش مهر، سامانه دانشگاه احمدی‌نژاد به نقل از رئیس مرکز آموزش زبان‌های خارجی این دانشگاه و بدون ذکر نام این مسئول، از آغاز شروع فعالیت این مرکز خبر داده است. به گفته این مسئول، برگزاری دوره‌های آموزش زبان‌های انگلیسی، آلمانی و ترکی استانبولی در برنامه‌های آغازین دانشگاه بین‌المللی ایرانیان قرار دارد.

نظر ابطحی درباره کارت زرد وزرا

یک خبر دیگر این که یک عضو مجمع روحانیون مبارز کارت زرد مجلس به وزرا را نشانه حرکت دولت در راستای اهداف و وعده‌های خود به مردم دانسته. محمدعلی ابطحی به ایسنا گفته: «کارت زردی که وزرا گرفتند در ادامه کارت سبز و رأیی است که رئیس‌جمهوری از مردم گرفته است، با این  حال اکثریت مجلس به فکر تعامل با دولت هستند و همه مجلس این چند نفری نیستند که این‌گونه اقدامات را انجام می‌دهند».

عربستان از ژنو 2 کنار گذاشته شد

مطلع شدیم که شبکه خبری العربیه اعلام کرد که سازمان ملل متحد عربستان سعودی را از کنفرانس ژنو 2 در قبال دعوت نکردن از ایران در این نشست کنار گذاشت. این درحالی است که از 30کشور از جمله کشورهای همسایه سوریه برای حضور در این کنفرانس دعوت شده است. گفتنی است تاکنون دعوتنامه ای برای ایران نیز ارسال نشده و عربستان از مخالفان حضور ایران در ژنو2 است.

ایران مرکز توجه اطلاعاتی اسرائیل

دست آخر این که اسرائیل در حال افزایش تمرکز اطلاعاتی خود بر ایران است. گزارش رسمی منتشر شده در خبرنامه ارتش رژیم اسرائیل حکایت از آن دارد که بخش اطلاعاتی ارتش اسرائیل برای رفع «نیاز بالای» خود به فارسی‌زبانان، «به‌طور گسترده‌ای» در حال جذب شهروندان یهودی ایرانی‌تبار در اسرائیل است. خبرگزاری رویترز نیز با انتشار گزارشی در این باره از قول یک فرمانده بخش آموزش ارتش اسرائیل نوشته: «لازم داریم همه چیز را درباره ایران بدانیم، از سلاح‌ها تا آموزش‌های معمول تا اصطلاحات و علائمی که استفاده می‌کنند». این گزارش‌ها در حالی منتشر می‌شوند که رژیم اسرائیل پس از توافق اتمی ایران و گروه 1+5 بارها نگرانی خود را از تغییر فضای رابطه میان ایران و کشورهای دیگر اعلام کرده است.

*تهران امروز

تاكيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زنگنه بر وجود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و بند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هايي د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر حاشيه كرسنت

حسين نجابت عضو شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان مجلس با اشاره به ارسال لايحه‌اي از سوي وزير نفت به د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گاه لاهه د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رخصوص قرارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ كرسنت، گفت: د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر اين لايحه زنگنه تاكيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ كرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه كه د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر حاشيه قرارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ كرسنت زد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و بند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هايي بود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه و عد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه‌اي از حسن اعتماد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ وي سوءاستفاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه كرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه‌اند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. پيش از اين الياس ناد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ران و احمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ توكلي نمايند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گان مرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌م تهران د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر مجلس شوراي اسلامي با زنگنه وزير نفت جلسه‌اي د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رخصوص سه لايحه‌اي كه از سوي د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ولت به د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گاه لاهه فرستاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه شد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه، د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اشتند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ كه زنگنه د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر اين جلسات به وجود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سوءاستفاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر قرارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ كرسنت تاكيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ كرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه است.

د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ليل جد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌يد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ عارف براي كناره‌گيري انتخاباتي

محمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رضا عارف عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌يد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ار جمعي از حقوقد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انان كشور با بيان اينكه هنوز د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌لايل اصلي كناره‌گيري‌ام از تد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اوم حضور د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر عرصه انتخابات را به‌طوركامل بازگو نكرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه‌ام، خاطرنشان كرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: يكي از اصلي‌ترين د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌لايل كناره‌گيري‌ام، جلوگيري از شكست اخلاق د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر جامعه بود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. تجربه انتخابات 84 و 88 به تنهايي كافي بود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ كه اشتباهي كه برخي د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وستان ما د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر آن مقاطع انجام د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، تكرار نشود‌‌‌‌‌‌‌. وي د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رباره عد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌م حضورش د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ولت تصريح كرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌:د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر انتخابات رياست‌جمهوري سرمايه اجتماعي قابل توجهي شكل گرفت و براي حفظ اين سرمايه اجتماعي تصميم گرفتم د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر قالب نهاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاي مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ني و خارج از ساختار د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ولت اين سرمايه را با كمك همراهانم حفظ و تعالي د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هيم.

نظر معاون سابق احمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي‌نژاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رباره كارت زرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ يك وزير

محمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رضا ميرتاج‌الد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌يني مشاور رئيس سازمان صد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اوسيما د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر امور مجلس معتقد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ است: كارت زرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نمايند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گان مجلس به علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اسلامي منطبق با قانون آيين‌نامه د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اخلي مجلس نيست. ميرتاج الد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌يني كه د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر مجلس هفتم عضو هيات رئيسه بود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، ياد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آور شد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر ماد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه 210 آيين‌نامه د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اخلي مجلس تصريح شد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه است د‌ر ﺻﻮﺭﺕ ﻗﺎﻧﻊ ﻧﺸﺪﻥ نمايند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه سوال‌كنند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه از اظهارات وزير ﺭئيسﺟﻠﺴﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﺠﻠﺲ ﺭﺍ ﺩ ر ﻣﻮﺭﺩ وارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ن سوال ﺍﺧﺬ ﻣﻲﻛﻨﺪ. وي اد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌امه د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: د‌ر ﺻﻮﺭﺗﻲ ﻛﻪ ﺍﻛﺜﺮ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﮔﺎﻥ ﺣﺎﺿﺮ، ﻧﻈﺮ ﺑﻪ ﻭﺍﺭﺩ ﺑﻮﺩ ﻥ سوال ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﻩ ﻳﺎ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﮔﺎﻥ ﺑﺪﻫﻨﺪ، ﺭئيس ﻣﺠﻠﺲ ﻣﻮﻇﻒ ﺍﺳﺖ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺭئيس ﺟﻤﻬﻮﺭي ﺟﻬﺖ ﺭﺳﻴﺪﮔﻲ ﺍﺭﺟﺎﻉ كند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

مسئوليت براد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر محسن رضايي د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انشگاه آزاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


حميد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ميرزاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه رئيس د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انشگاه آزاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اميد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وار رضايي را به عنوان نمايند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه تام‌الاختيار خود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر هيات‌امناي استان‌هاي خوزستان و چهارمحال و بختياري منصوب كرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

جاسوسي «هيكل» د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر ايران

احمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ منصور مجري برنامه بلاحد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر الجزيره د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر حساب شخصي خود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر صفحه توئيتر مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌عي شد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ كه محمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حسنين هيكل نويسند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه مصري د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر سال 1951 د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر ايران براي آمريكا جاسوسي مي‌كرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر همين سال هم كتاب ايران بر فراز آتش‌فشان را نوشت.

*جمهوری اسلامی

* گروه‌هاي مسلح سلفي وابسته به گروه تروريستي "القاعده" با صدور اطلاعيه‌هايي اشتغال به آرايشگري در مناطق تحت تصرف خود را ممنوع كردند. يك هيئت شرعي كه زير نظر القاعده در شهر "البوكمال" از توابع استان ديرالزور در شرق سوريه فعاليت مي‌كند، با صدور بيانيه‌اي اشتغال به آرايشگري در اين شهر را به ويژه براي زنان ممنوع كرد. اين هيأت همچنين شليك تير هوايي در عروسي‌ها و مراسم مختلف را ممنوع اعلام كرده است.

* جك استراو، وزير خارجه اسبق انگليس و رئيس گروه دوستي مجلس اين كشور با ايران در سفر خود به تهران گفت: "تحريم‌هاي اعمال شده عليه ايران از ابتدا اشتباه بود". اگر جك استراو، به اين سخن اعتقاد دارد، مي‌تواند آن را در مجلس انگليس دنبال كند و با تصويب طرحي، دولت متبوع خود را از همراهي با تحريم‌هاي ضد ايراني ممنوع سازد و كاري كند كه تحريم‌هاي گذشته نيز لغو شوند.

*قدس

6هزار کارمند مازاد پست

تسنیم: محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پست در حال حاضر 16 هزار نفر پرسنل دارد، در حالی‌که با 10 هزار نفر هم می‌تواند کار کند.

اطلاعات مطهری ضعیف است

تسنیم: علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: صحبتهای علی مطهری درباره فتنه و فتنه‌گران نشان دهنده ضعف اطلاعاتی وی است.

نمایندگان آمریکایی میلیونر هستند

پرس تی وی: نتایج تازه ترین گزارش منتشر شده در آمریکا نشان می‌دهد بیش از نیمی از نمایندگان کنگره، میلیونرهایی هستند که میانگین درآمد آنها طی سال 2012 میلادی بیش از یک میلیون دلار بوده است.

مرتضوی برای چه کتابی 30 میلیون داد؟ 

ایسنا: بر اساس گزارش تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تأمین‌ اجتماعی، سعید مرتضوی در دوران ریاستش بر این سازمان مبلغ 30 میلیون تومان از صندوق تأمین اجتماعی بابت خرید 2 هزار نسخه یک کتاب پرداخت کرده است. این کتاب با عنوان «دوستت دارم ای مادر» به کوشش و گزینش «محمدرضا فلاح تفتی» - که هم فامیل خانم وی است- منتشر شده است.

پرونده اخیر معادله چند ده مجهولی است

خبرآنلاین: محمد علی پور مختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در یک برنامه تلویزیونی درباره موضوع بابک زنجانی، گفت: پرونده اخیر یک معادله چند ده مجهولی است. از یک طرف بحث تحریمهاست، از یک طرف بحث حضور بانکهای خصوصی و دولتی خارجی، بانک مرکزی و وزارت نفت در پرونده مطرح است و بازیگران و عوامل مختلف زیادی در این پرونده وجود دارند.

فعال شدن فیسبوک منتسب به قالیباف

فارس: صفحه فیسبوک منتسب به محمدباقر قالیباف شهردار تهران پس از وقفه چند ماهه، فعال شد.

آغاز فعالیت دانشگاه احمدی‌نژاد

مهر: مرکز آموزش زبانهای خارجی دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان علیرغم طی نکردن فرایند اخذ مجوز آغاز بکار کرد.

اشتباه 1000برابری قائم‌مقام وزیرنیرو

برق نیوز: قائم مقام وزیر نیرو در یک ادعای عجیب گفته است که تمام روستاهای بالای 20 هزار خانوار برقدار هستند و حتی با تأکید بر اینکه صد درصد این روستاها برقدار شده‌اند سخن خود را بیان کرده است. ستار محمودی در همایش ائمه جماعات و مسؤولان امور فرهنگی صنعت آب و برق کشور در دانشگاه فرهنگیان مشهد این سخنان را بیان کرده است. این در حالی است که هنوز مکانی با 20 هزار خانوار با عنوان روستا وجود ندارد.

استاد الازهر هم فتوا داد!

ادیان نیوز: در یک اتفاق عجیب، سعدالدین هلالی یکی از استادان فقه و ادیان دانشگاه الازهر، نوشیدن و خرید و فروش شراب را حلال اعلام کرد.

ضرب و شتم آمر به معروف در مرند

واحد مرکزی خبر: حجت الاسلام و المسلمین اکبر مرندی رئیس دفتر سابق امام جمعه مرند در بیمارستان این شهر در حین امر به معروف و نهی از منکر بدست شرور سابقه دار مورد ضرب و شتم قرار گرفت. گفتنی است؛ فرد مهاجم بازداشت شده است.

1700 بار تماس با اورژانس! 

جهان: مهدی فراهانی معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی قم از دستگیری مزاحم تلفنی اورژانس قم خبر داد که بیش از هزار و 726 بار با اورژانس تماس گرفته بود.

سؤال حق مجلس است

فارس: حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرسیدن سؤال از وزرا ابزار نظارتی مجلس است،‌ گفت: نمی‌توان این حق را از وکلای ملت گرفت زیرا طبق قانون اساسی، این حق به نمایندگان داده شده است.

بالگردهای آپاچی در راه عراق

الف: روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد که احتمالاً دولت آمریکا در راستای کمک به عراق در جنگ علیه القاعده، اجازه دادن بالگردهای آپاچی به این کشور را بدهد.

ناظری برای بیماران جذامی می‌خواند

ایرنا: شهرام ناظری استاد موسیقی سنتی کشورمان به نفع بیماران جذامی شهرستان مهاباد در تهران کنسرت اجرا می‌کند.

سعودی ها دو ارتش دیگر تشکیل می‌دهند

العالم: نواف عبید مشاور وزیر خارجه عربستان سعودی و عضو مرکز علوم و امور بین المللی دانشگاه هاروارد از تلاش عربستان سعودی به منظور تشکیل دو ارتش جدید در منطقه خبر داد.

استراو: من عاشق ایرانم

قدس آنلاین: جک استراو رئیس هیأت دوستی پارلمانی انگلیس وایران در حاشیه یک نشست خبری در تهران در خصوص اینکه نظر شما درباره ایران چیست، گفت: من عاشق ایرانم.

ناپدید شدن «عباس یزدی» در دوبی

فارس: پلیس امارات از بازداشت سه نفر در ارتباط با پرونده ناپدید شدن عباس یزدی، تاجر ایرانی- انگلیسی، در زمینه نفت خبر داد. براساس این گزارش، عباس یزدی 44 ساله ژوئن سال گذشته میلادی پس از ارایه اسنادی به دادگاه بین المللی لاهه درباره پرونده قرارداد سال 2009 شرکت ملی نفت ایران با شرکت کرسنت پترولیوم امارات، مفقود شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار