تاکايدي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اتمام حفاري "فاز 17و18" تا اواخر بهمن ماه سالجاري

معاون مديرعامل شركت ملي حفاري ايران از پيشرفت 98درصدي حفاري در فازهاي 17 و 18 خبر داد و گفت: پيش بيني مي شود كه فاز 17 و 18 تا اواخر بهمن به اتمام برسد.

حميدرضا تاكايدي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه قرار بود نمایشگاه تحصصی حفاری در اول دی ماه برگزار شود گفت: بنا بردستورالعمل شرکت ملی نفت قرار شد نمایشگاه حفاری با نمایشگاه مناطق نفت خیز جنوب همزمان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: برگزاری چنین نمایشگاه های باعث می شود که شرکت های فعال در عرصه نفت و گاز توانمندی ها و تولیدات خود را در این نمایشگاه عرضه کنند همچنین سبب می شود نوعی رقابت بین سازندگان داخلی فراهم شود.

تاکایدی خاطرنشان کرد: در مجموع برگزاری نمایشگاه‌ها در کشور در جهت ارائه خدمات بهتر تاثیرگذار بوده است و امیدواریم که شرکت‌های نفتی بتوانند با تولیدات ارزشمند در عرصه‌های بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشند.

گفتني است که نمايشگاه نفت، گاز و پالايش از 24 ديماه تا 27 برگزار مي شود.

 معاون مديرعامل شركت ملي حفاري ايران گفت: تعداد 22 حلقه چاه در فازهاي 17و18 حفاري مي شود كه از اين تعداد 14 چاه در اوايل سالجاري تكميل شده و هم اكنون عمليات حفاري 10 حلقه چاه در فاز 18 تكميل و تحويل كارفرما شده است.

وي تصريح كرد: آخرين حلقه چاه فاز 18 در حال تعمير است كه نهايتا اواخر دي ماه به اتمام مي رسد و در فاز 17 پارس جنوبي 7 چاه تحويل داده شده و 2 چاه رشته تكميلي باقي مانده است. در فاز 17 عمليات راندن رشته تكميلي و مشبك كاري را انجام مي دهد  به احتمال زياد تا نيمه دوم بهمن ماه به اتمام مي رسد.

معاون مديرعامل شركت ملي حفاري تاكيد كرد: متراژ حفاري در فاز 17 و 18 در مجموع چيزي حدود 90 هزار متر حفاري صورت گرفته است در اين فازها حفاري تكميل شده و در فاز 18 كار تعميراتي انجام مي دهيم. 

تاكايدي يادآور شد: عمق حفاري اين چاه ها 4 هزار و 900 متر  و چاه كم عمق تقريبا 4 هزار و 600 متر است در مجموع نزديك 90 هزار متر حفاري شده است به طور مساوي هركدام 45 هزار متر حفاري داشتيم.

معاون مديرعامل شركت ملي حفاري تاكيد كرد: پيشرفت كار تقريبا در فاز 18 پارس جنوبي 98.5درصد و فاز 17 حدود 98.36درصد بوده است.

وي گفت: پيش بيني مي شود كه فاز 17 و 18 تا اواخر بهمن به اتمام برسد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار