عضو مجلس خبرگان رهبری:

سبک زندگی اسلامی محور تمدن اسلامی است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: سبک زندگی اسلامی مسئله مهمی بوده که مقام معظم رهبری در سفر خود به خراسان شمالی آن را به عنوان مطلب اساسی محور تمدن اسلامی مطرح کردند و بر توجه به این مسئله تاکید فراوان داشتند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد اظهارداشت: علت پرداختن به اهمیت موضوع سبک زندگی اسلامی این است که ما در این نظام و در اجرائیات نظام و در برنامه‌ریزی نظام دچار تناقض و پارادوکس هستیم.

وی ادامه داد: این پارادوکس شامل دو مسئله می‌شود، یکی اینکه مصالح و شرایط زندگی مردم یک اقتضائی را دارد و مسئله دیگر اینکه ارزش‌های دین اقتضائی دیگر را شامل می‌شود.

امام جمعه مشهد با اشاره به تاثیر فرهنگ غرب در سبک زندگی اسلامی گفت: اگر دقت کنیم از زمان صفویه مسئله تقلید از غرب، تحت تاثیر فرهنگ بیگانه قرار گرفتن و زندگی را در آیینه بیگانگان دیدن آغاز شد به طوری که روشنفکران و جریان‌های نخبه به ترویج این مسئله پرداختند.

آیت الله علم‌الهدی تاکید کرد: برمبنای بیانات مقام معظم رهبری در موضوع سبک زندگی اسلامی باید اقدام اساسی مبنی بر تحول سبک زندگی صورت گیرد چرا که اگر سبک زندگی اسلامی ترویج پیدا کند، نظام به خوبی می‌تواند هم زندگی مردم را  اداره کند و هم احیاگر ارزش‌های دینی باشد.

خطیب نماز جمعه مشهد مقدس با بیان ضرورت تبیین اصل زندگی از نگاه دین برای ترویج سبک زندگی اسلامی از طریق نماز جمعه خاطرنشان کرد: زندگی برای مردم از نگاه دین به درستی تبیین نشده و ما باید این مسئله را از طریق نماز جمعه مطرح کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: بر مبنای بیانات مقام معظم رهبری باید مسئله سبک زندگی در حوزه نرم‌افزاری و عملیاتی صورت گیرد، به طور مثال برای مردم تبیین کنیم که باید چه داشته‌‌هایی داشته باشند و چه داشته‌هایی ضرورت دارد و چه داشته‌هایی آفت در زندگی اسلامی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار