افراد چاق با تشویق به "رژیم‌های غیراصولی" هوشیارانه عمل کنند

افراد چاق باید به شیوه‌های اصولی به کاهش وزن روی آورند و از حضور سودجویان با تشویق به رژیم‌های غیراصولی و روش‌های غیرعلمی آگاه بوده و هشیارانه عمل کنند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، دکتر مسعود امینی رییس بیمارستان مادر و کودک غدیر شیراز گفت: چاقی درحال حاضر در رتبه دوم مرگ‌هایی قرار گرفته که توسط خود فرد ایجاد می‌شود و برای سلامت کشور تبدیل به یک مشکل شده است. چاقی دلیل اصلی بروز دیابت است و دیابت نیز‌ ام الامراض است، بر این اساس اکنون در شرایطی هستیم که مردم باید توجه ویژه‌ای به کنترل آن داشته باشند و برای پیشگیری و درمان اقدام نمایند. 
 
دکتر امینی افزود: شیوه زندگی و تفکر افراد جامعه باید با فرهنگ سازی‌های مناسب به سمت سلامت پیش رود و ما سعی داریم به گونه‌ای فرهنگ سازی نماییم که مسوولان کشوری، استانی و مردم چاقی را به عنوان یک مسئله نگران کننده بدانند. افراد چاق باید به شیوه‌های اصولی به کاهش وزن روی آورند و از حضور سودجویان با تشویق به رژیم‌های غیراصولی و روش‌های غیرعلمی آگاه بوده و هشیارانه عمل کنند. 
 
رییس بیمارستان مادر و کودک غدیر شیراز تصریح کرد: تاکنون بیش از ۴۰۰ بیمار در بیمارستان مادر و کودک غدیر تحت عمل کوچک کردن معده و یا کاهش جذب قرار گرفته‌اند و در حال حاضر نیز حداقل هفته‌ای ۳ عمل در این مرکز درمانی انجام می‌شود که حداقل در جنوب کشور منحصر به فرد است.


انتهای پیام/
برچسب ها: چاقی ، رژیم ، دیابت ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار