در دیدار سفیر جدید عمان؛

"ظریف" سفر "سلطان قابوس" به تهران را نشانگر عزم جدی دو کشور برای تقویت روابط دانست

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار سفیر جدید عمان، سفر سلطان قابوس به تهران به عنوان نخستین سفر رئیس یک کشور خارجی بعد از انتخاب دکتر روحانی به عنوان رئیس‌جمهور و توجه و علاقه متقابل مقامات عالی‌رتبه دو کشور را نشانگر عزم و اراده جدی برای پیشبرد و تقویت این روابط دانست.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "محمدجواد ظریف" در مراسم تقدیم رونوشت استوارنامه ˈسعود بین احمد بن خالد البروانی ˈ سفیر جدید سلطنت عمان گفت: دو کشور، مردم و مسئولان عالی‌رتبه جایگاه و احترام ویژه‎ای برای یکدیگر قائلند و روابط ممتاز و دوستانه‌ای در همه عرصه‌ها بین تهران و مسقط برقرار است.
 
ظریف سفر سلطان قابوس به تهران به عنوان نخستین سفر رئیس یک کشور خارجی بعد از انتخاب دکتر روحانی به عنوان رئیس‌جمهور و توجه و علاقه متقابل مقامات عالی‌رتبه دو کشور را نشانگر عزم و اراده جدی برای پیشبرد و تقویت این روابط دانست.
 
وزیر امور خارجه همچنین دیدگاه‌های ایران و عمان را در مورد مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی بسیار نزدیک به هم دانست و با تشکر از سلام‌های گرم مقامات عمانی افزود: کشور و مقامات عالیرتبه عمانی به خصوص شخص سلطان قابوس پادشاه و یوسف بن علوی وزیر امور خارجه نقش برجسته‌ای در کمک به حل و فصل مسائل و مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی داشته‌اند که ما این نقش ارزشمند را ارج می‌نهیم.
 
وی همچنین به زمینه‌های متعدد و متنوع گسترش و توسعه روابط در عرصه‌های اقتصادی و تجاری و دیگر عرصه‌ها اشاره و ابراز امیدواری کرد با تداوم و تقویت همکاری و تلاش سفیر جدید عمان شاهد توسعه همه جانبه این روابط دوستانه بر اساس منویات رهبران دو کشور باشیم.
 
سعود بن احمد بن خالد البروانی سفیر جدید سلطنت عمان نیز در این دیدار ضمن ابلاغ درودها و سلام‌های سلطان قابوس پادشاه و یوسف بن علوی وزیر امور خارجه کشورش ابراز امیدواری کرد: در دوران ماموریت خود بتواند روابط دو کشور را به خصوص در عرصه‌های اقتصادی و تجاری بیش از پیش گسترش دهد و از اعلام حمایت و پشتیبانی ظریف در این راستا تقدیر کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: ظریف ، دیدار ، سفیر ، جدید ، عمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار