برگزاری دادگاه داماد "بن لادن" در آمریکا

تحلیلگر شبکه تلویزیونی فرانس24 گفت قرار است محاکمه سلیمان ابوالغیث داماد بن لادن در آمریکا به زودی آغاز شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛‌ ابوالغیث یکی از چهره های القاعده است. پس از یازدهم سپتامبر 2001 جهان به خود آمد و القاعده را کشف کرد. پیش از آن نام القاعده به برخی از فعالیتهای تروریستی در دور دست نظیر کشورهایی چون یمن شنیده می شد اما با وقوع سوء قصدهای یازدهم سپتامبر در خاک آمریکا، همه آمریکاییها با القاعده آشنا شدند.

از نظر آمریکاییها این سازمان سه چهره داشت که عبارت بودند از بن لادن، ایمن الظواهری و سلیمان ابوالغیث . ابوالغیث سخنگوی  این سازمان بود و زمانی تصور می شد مرد شماره سه القاعده نیز هست. او نقشی حساس در ارتباطات بن لادن پس از یازدهم سپتامبر ایفا کرد. او همچنین بین شبکه های الظواهری در کوههای تورا بورا در افغانستان و طالبان پاکستان نقش ایفا کرده بود و به این ترتیب امکان ناپدید شدن بن لادن در افغانستان و عبور او را از مرز پاکستان میسر ساخت. 

این کارشناس ادامه داد ابولغیث سال گذشته بازداشت شد اما آمریکاییها هیچ توضیحی درباره محل بازداشت و نحوه بازداشت او ندادند. 

پرسشهای مشابهی درباره مرگ بن لادن نیز مطرح است. پس از مرگ بن لادن آمریکا به نوعی به مشاهده چهره دشمن خود نیاز داشت چرا که دیگر بن لادن نبود که القاعده به آن نسبت داده شود.  توجیه اصلی آمریکا برای مداخله در افغانستان و عراق  وجود القاعده بود. در نتیجه برای آنکه چهره ای از دشمن ارائه شود، ابوالغیث معرفی شد.


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار