مقامات کره شمالی گزارش نقض حقوق بشر دراین کشور را رد کردند

کره شمالی گزارش حقوق بشر سازمان ملل متحد را درباره این کشور که قرار است دوشنبه توسط کمیته تحقیق این سازمان منتشر شود، رد کرد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، کره شمالی گزارش حقوق بشر سازمان ملل متحد را درباره این کشور که قرار است دوشنبه توسط کمیته تحقیق این سازمان منتشر شود، رد کرد.

 نمایندگی دولت کره شمالی در ژنو در بیانیه‌ای دو صفحه ای اعلام کرد این گزارش " ابزاری برای توطئه سیاسی "و " تلاش اتحادیه اروپا و ژاپن برای سیاسی کردن حقوق بشر در راستای سیاستهای خصمانه آمریکا است."

این بیانیه می‌افزاید دولت کره شمالی به هرگونه تلاش برای تغییر رژیم و فشارها بر این کشور به بهانه حقوق بشر، قاطعانه پاسخ خواهد داد.

در این بیانیه آمده است: کره شمالی بار دیگر این نکته را بر همگان آشکار ساخت که موارد نقض حقوق بشر که در این گزارش به آنها اشاره شده است در کشور ما وجود ندارد.

 براساس گزارش‌هاي فاش شده، يک کميته سه نفره سازمان ملل روز دوشنبه در اقدامي بیئسابقه، ارجاع پرونده کره شمالي را به ديوان کيفری بين‌المللی در لاهه، توصيه خواهد کرد.

هوآ چونينگ سخنگوي وزارت امور خارجه چين در گفتگو با خبرنگاران در پکن اعلام کرد: "من خودم گزارش را نديده‌ام ولي موضع ما در اين خصوص، مشخص است: مسائل مربوط به حقوق بشر بايد از طريق گفتگوی سازنده به‌صورت برابر، حل و فصل شود».

وی افزود: "ارائه اين گزارش به ديوان بين‌المللي کيفري به حل مشکل حقوق بشر در يک کشور، کمکي نمي‌کند».

اين گزارش، نتيجه يک سال تحقيقات اين کميته درباره سوابق حقوق بشر کره شمالي است.

در ماه سپتامبر، يک بازرس سازمان ملل به نقل از شاهدان از ارتکاب "جنايات وصف‌ناپذير" در اردوگاه‌های زندانيان سياسي در کره شمالی خبر داد.

در آن زمان، کيم يونگ هو، ديپلمات کره شمالي با رد اين اتهامات در شورای حقوق بشر سازمان ملل، اعلام کرد شواهد توسط "نيروهای متخاصم "با اين کشور، "جعل" شده است.

چين، متحد و حامي اصلي کره شمالي است و از بيم اينکه فروپاشي حکومت اين کشور به هرج و مرج در آن سوي ديگر مرزهايش منجر شود و امکان تقويت حضور آمريکا را در آسيا فراهم کند، کمک های به شدت مورد نياز کره شمالی را در اختيار اين کشور قرار می دهد. ولی پيونگ‌يانگ اغلب به درخواست‌هاي پکن براي خويشتنداری، حفظ آرامش و خلع سلاح هسته‌اي بي‌اعتنايي می کند و به آزمايش‌های هسته‌ای و تهديد کردن واشنگتن و سئول ادامه می دهد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار