فرانس24:

اتحادیه اروپا سیاست منسجمی در برابر روسیه از خود نشان نمی‌دهد

اتحادیه اروپا بار دیگر سیاست منسجمی در قبال روسیه از خود نشان نمی‌دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس24، تحلیلگر سیاسی این شبکه گفت: اتحادیه اروپا بار دیگر سیاست منسجمی در قبال روسیه از خود نشان نمی‌دهد.

"آرمل شاریه" کارشناس این شبکه افزود: سران اتحادیه اروپا در نشست امروز خود در بروکسل میزبان "آرسنی یاتسنیوک" نخست وزیر موقت اوکراین خواهند بود. اعضای اتحادیه اروپا طبق عادت همیشگی خود بازهم در پرونده‌ای بین‌المللی اتفاق نظر ندارند. 

نشست سران اروپا نشانگر دودستگی‌ها در بین اعضای اروپا بر سر اوکراین است. اما این بار بر سر طرح کمک یازده میلیارد یورویی به اوکراین توافق کرده اند. اوکراین می‌گوید به سی و پنج میلیارد یورو نیاز دارد.

 نکته مهم این است که اختصاص یازده میلیارد یورو کمک برای جذب اوکراین به اروپا و دادن وجهه‌ای معتبر به اتحادیه اروپا، بهای سنگینی نیست.پس از آن باید دید سران اتحادیه اروپا در این نشست چه می‌گویند. باید دید آیا مسئولان اروپایی در برابر اوکراین  و روسیه سیاستی منسجم  از خود نشان خواهند داد.

رفتار اروپایی‌ها در برابر مجازات روسیه چه خواهد بود. برای مثال قبرس و انگلیس  که پول‌های زیادی از سرمایه‌داران روسی و اوکراینی در بانک‌های خود دارند، چه کار خواهند کرد. به احتمال زیاد بازار مالی انگلیس به دیده تردید به مجازات‌های مالی خواهد نگریست.
رفتار آلمان چه خواهد بود. آلمان در این پرونده نقش پیشرو را در میانجیگیری با روسیه ایفا می‌کند به خصوص آنکه مبادلات تجاری آلمان با روسیه به 76 میلیارد یورو می‌رسد، سی و یک درصد از گاز آلمان از روسیه وارد می‌شود این درحالی است که فرانسه  که چندان به واردات گاز روسیه نیاز ندارد، لحنی متفاوت دارد.

این کارشناس سیاسی ادامه داد این آزمونی بزرگ برای اتحادیه اروپا است زیرا به نحوه رفتار این اتحادیه با شرق اروپا می‌پردازد. رفتار با کشورهای جدید عضو این اتحادیه و رفتار با اوکراین و روسیه مطرح است.

کشورهای منطقه بالتیک توجه خاصی به بحران اوکراین دارند. کشورهای منطقه بالتیک می‌خواهند بدانند رفتار کشورهای اروپایی با کشوری که مورد اشغال پوتین قرار گرفته است چه خواهد بود.

کشورهایی چون استونی و لیتوانی، که عضو اتحادیه اروپا و ناتو هستند می‌خواهند  بدانند آیا باید نگران رفتار روسیه باشند به خصوص آنکه این کشورها نیز همانند اوکراین جمعیت روس زبان قابل ملاحظه‌ای دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار