سردار کارگر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تشریح کرد؛

مصوبات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس/ ترکیب هیئت امنای بنیاد

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به مصویات دومین جلسه هیئت امنای این بنیاد درباره آیین‌نامه استخدامی، راهیان نور و ثبت خاطرات خانواده معظم شهدا گفت: طبق اساسنامه مصوب شد که همه اسناد جنگ و دفاع مقدس در این بنیاد برای رسمیت یابی به تصویب برسد و سهم هر دستگاه در حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در شورای هماهنگی بنیاد مورد بحث قرار گیرد.

سردار "بهمن کارگر" رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران درباره دومین جلسه هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: این جلسه  با حضور همه افراد هیئت امنا برگزار و مباحثی که مطرح شد یکی آیین‌نامه شورای هماهنگی بنیاد بود که باید طبق اساسنامه به تصویب می‌رسید.

وی افزود: یکی از موارد دیگر، شرایط استخدامی بود که این آیین‌نامه استخدامی به تصویب هیئت امنای بنیاد حفظ آثار رسید.

سردار کارگر تصریح کرد: مورد بعد، عضویت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیئت امنا بود که به تأیید اعضای این هیئت رسید و تصویب شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در این جلسه در مورد مساعدت درباره راهیان نور نیز مصوبه‌هایی داشتیم، لذا با توجه به روز بیستم اسفند روز ملی راهیان نور، مطالبی مورد بحث قرار گرفت و اعضای هیئت امنا رهنمودهایی داشتند.

وی افزود: اعضاء در مورد راهیان نور تأکید بیشتری داشتند براین مبنا که ما درباره راهیان نور انشالله بتوانیم در درازمدت کاری کنیم به وضعیت یادمان‌ها و زیرساخت جاده‌ها بیشتر برسیم، مخصوصاً سرویس‌هایی که در محل یادمان‌ها به مردم داده می‌شود.

سردار کارگر اظهار داشت: خوشبختانه آمار بازدید از مناطق دفاع مقدس در سال 84، 400 هزار نفر بوده اما امروز  بیش از 4 میلیون نفر به دیدن این مناطق می‌روند، لذا مقرر شد که در رابطه با یادمان‌ها عنایت بیشتری شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: 47 درصد از این 4 میلیون نفر با ماشین شخصی سفر می‌کنند و  انشاالله  بتوانیم این را گسترش دهیم تا عدد آن بیشتر شود.
 
وی گفت: از مصوبات دیگر این جلسه، در مورد ثبت خاطرات رزمندگان از سوی خانواده معظم شهدا بود که به تصویب رسید تا به کمک بنیاد شهید و سایر دستگاه‌های مربوط، این کار گسترش پیدا کند و حتی جوانانی جذب شوند و به عنوان مدت سربازی‌شان، خاطرات را از خانواده شهدا ثبت کنند.

سردار کارگر افزود: از مصوبات دیگر در مورد چاپ این خاطرات بود که این کار نیز مورد تأکید قرار گرفت.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: همان‌طور که در اساسنامه مطرح شده تا بنیاد ارتقا پیدا کند، مصوب شد  همه اسناد جنگ و دفاع مقدس در این بنیاد به تصویب برسد تا رسمیت یابد، البته این موضوع در اساسنامه مورد تأکید قرار گرفته و در این جا قرار شده ساز و کار آن در مورد سهم هر دستگاه در کشور در حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در شورای هماهنگی بنیاد مورد بحث قرار گیرد و سهم هر دستگاهی معلوم شده و به استحضار اعضای هیئت امنا برسد.

وی تصریح کرد: این مجموعه پیشنهادات دوستان بود که مورد تصویب جلسه قرار گرفت و امیدواریم انشالله بتوانیم در این رابطه کارهایی را انجام دهیم.

سردار کارگر درباره ترکیب هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطر نشان کرد: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، رئیس دفتر عقیدتی- سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، وزیر دفاع، فرمانده نیروی انتظامی، معاون ستاد کل نیروهای مسلح در امور بسیج و فرهنگ دفاعی، رئیس سازمان صدا و سیما، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، معاون هماهنگ کننده ارتش، معاون هماهنگ کننده سپاه، معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، وزرای ارشاد، علوم، بهداشت، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بیست عضو این هیئت امنا هستند.

انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار