سفر دبير شورای امنيت ملی ژاپن به روسيه

"شوتارو یاچی" دبیر شورای امنیت ملی ژاپن برای گفتگو درباره بحران اوکراین به روسیه سفر خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از کیودو، دبیر شورای امنیت ملی ژاپن روز چهارشنبه برای گفتگو درباره بحران اوکراین به روسیه سفر خواهد کرد. 

"شوتارو یاچی" دبیر شورای امنیت ملی ژاپن در روسیه با نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت این کشور و دیگر مسئولان روس دیدار خواهد کرد. 

یاچی قرار است مسئولان روسیه را از موضع توکیو در قبال بحران اوکراین آگاه کند. توکیو اعلام کرده است همه طرفها باید به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین احترام بگذارند. این کشور همچنین به همراه دیگر کشورهای عضو گروه 7 آنچه دخالت نظامی روسیه در کریمه توصیف شده را محکوم کرده است. 

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در گفتگوی تلفنی هفته گذشته خود با باراک اوباما رییس جمهور آمریکا موافقت توکیو با مواضع آمریکا درباره مسایل اوکراین را اعلام کرد. آمریکا به علت خودداری روسیه از مذاکره برای حل و فصل این بحران تحریم هایی برضد مسکو اعمال کرده است. 

با این حال به نظر می رسد آبه قصد ندارد به مناسبات ژاپن و روسیه آسیب جدی وارد کند. وی پیش از این بحران دیدارهای متعددی با پوتین رییس جمهور روسیه صورت داده بود و امیدوار بود بتواند مناسبات نزدیکتر وی با پوتین به حل و فصل مناقشات سرزمینی دو کشور خاتمه بدهد. این اختلافات موجب شده است دو کشور از زمان پایان جنگ جهانی دوم تاکنون نتوانند پیمان نامه صلح امضا کنند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار