"لوازم‌ آرایش‌تان" را نیز ضد عفونی کنید

مطالعات جدید دانشمندان نشان می‌دهند برخی از لوازم آرایش‌ها که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند، هر چند وقت یک بار نیاز به نظافت و تمیزی اساسی دارند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ مطالعات اخیر پژوهشگران نشان می‌دهد پد‌های آرایشی که خانم‌ها برای صورت خود استفاده می‌کنند، حاوی میکروب‌ها و ویروس‌های زیادی هستند که باعث ایجاد "حساسیت‌های پوستی"، جوش و لک می‌شوند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند کیف‌های لوازم آرایش و پد‌های آرایشی باید ضد عفونی و تمیز شوند و تجمع ویروس و باکتری‌ها روی آن ها موجب ایجاد مشکلات زیادی در پوست می‌شوند.

گفتنی است، شست و شوی ساده شانه و برس‌های سر نیز با آب، به سادگی باکتری‌ها و چربی‌های روی آن‌ها را از بین نمی‌برد و قرار دادن آن‌ها در آب همراه ماده ضد عفونی کننده تنها راه حل از بین بردن چربی‌های پنهان در برس است.

لوازم‌ آرایش به راحتی در معرض هوای آلوده قرار می‌گیرند و تماس آن‌ها با محیط‌های آلوده بسیار زیاد است، از این رو شستشوی لوازم آرایش به ویژه قلم مو و برس‌های مخصوص آرایش باید بهداشتی باشند و ضد عفونی شوند.

پزشکان توصیه می‌کنند برس و استفاده از پد‌های آرایشی برای افرادی که استفاده زیادی از آن‌ها می‌کنند، محدود شود و هر ماه یک بار تجدید و ضد عفونی شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.