سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

شهرک سازی اسرائیل مشروعیت ندارد/ درباره کارهایی که علیه روسیه پشت پرده انجام می‌دهیم، هیچ توضیحی نمی‌دهم

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تصریح کرد شهرک سازی اسرائیل مشروعیت ندارد. ، "جنیفر ساکی" شب گذشته در ساختمان وزارت امورخارجه آمریکا در واشنگتن در جمع خبرنگاران حاضر شد و به پرسش‌های آنها پاسخ گفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت وزارت امور خارجه آمریکا، "ساکی" در پاسخ به سوالی درباره اوضاع سوریه گفت: سفارت سوریه در واشنگتن از دهم ماه مارس (نه روز پیش) دیگر خدمات کنسولی ارائه نمی‌کند و این مسئله نیز در پایگاه اینترنتی این سفارتخانه اعلام شده است. البته این وضع با تعطیل شدن سفارت بسیار متفاوت است

ساکی در پاسخ به سوالی درباره مناقشه اراضی اشغالی نیز گفت موضوعات دشواری در این زمینه مطرح است. روشن است که هرچه به مهلت تعیین شده برای رسیدن به توافق نهایی نزدیک تر می شویم، کارها دشوارتر و دشوارتر می شود. منظورم از مهلت تعیین شده ، رسیدن به مقطعی است که باید تصمیمات دشوار اتخاذ شود. روز گذشته محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با جان کری وزیر امورخارجه آمریکا دیدار کرد و این دیدار فرصتی برای بحث درباره مسائل مطرح بود. دو طرف متعهد شده اند تا پایان آوریل بر سر میز مذاکرات باقی بمانند. این مسئله هنوز تغییر نکرده است. ما تصمیماتمان را روز به روز و هفته و به هفته اتخاذ و مشخص می کنیم که گامهای بعدی چه گامهایی باشد. موضع ما درباره شهرک سازیهای اسرائیل تغییر نکرده است. ما مشروعیت شهرک‌سازی‌ها را به رسمیت نمی شناسیم. ما از دو طرف خواسته‌ایم گامهایی بردارند که به مسیر صلح منجر شود. 

ساکی درباره وضع اوکراین نیز گفت ما نتایج همه پرسی درباره الحاق غیرقانونی کریمه به روسیه را به رسمیت نمی‌شناسیم. ما نتایج آن را به رسمیت نمی‌شناسیم. موضع ما در این خصوص همانند بسیاری از دیگر اعضای جامعه بین‌المللی است. ما برای اعمال تحریمهای بیشتر علیه روسیه آماده می شویم. کاری که دیروز شروع شد (وضع تحریمها علیه روسیه) شروع کار بود و نه اینکه این کار پایان یافته باشد. من درباره کارهایی که در پشت پرده انجام می‌دهیم، هیچ توضیحی نمی‌دهم. وزیر امورخارجه آمریکا امروز با سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه گفتگو کرد. به نظر ما ترکیبی از فشارهای سیاسی و تحریمهای اقتصادی ، ابزاری فوق العاده موثر است.  


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار