چرا مژه چشمانتان قهرمی‌کنند؟

پزشکان هشدار می‌دهند که برخی عادات، رژیم غذایی و بیماری‌ها می‌توانند تاثیرات مخربی بر روی مژه‌ها بگذارند و آنها را با مشکل مواجه سازند، به همین دلیل مژه‌ها نیاز به مراقبت دقیق افراد دارند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ مژه‌ها نقش محافظتی در برابر آسیب‌های خارجی وارد شده بر چشم‌ها را دارند و در عین حال یک فاکتور زیبایی محسوب می‌شوند.

گفتنی است برخی بیماری‌ها مانند بیماری‌هایی با منشاء ویروسی و قارچی، جذام و همین طور برخی تیک‌های عصبی مانند وسواس کندن مو و در نهایت استفاده بی‌رویه از محصولات آرایشی سبب ریزش و "کم پشتی مژه‌های چشم" می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، مشکلات مربوط به مژه در صورتی که علت بیماری خارجی داشته باشند با استفاده از انواع روش‌های درمانی قابل بهبود هستند و عراضه وسواس کندن مژه‌ها نیز با روان درمانی، مشاوره با پزشک و حتی مصرف داروهای مخصوص قابل درمان است.

پزشکان عدم استفاده از محصولات آرایشی برای چشم‌ها را توصیه اکید می‌کنند زیرا در اغلب موارد چشم‌ها به مواد شیمیایی موجود در این محصولات حساسیت دارد که می‌تواند سبب تورم، التهاب و حتی ریزش مژه‌ها شود.

پزشکان مصرف مواد غذایی سالم، میوه‌ها و ویتامین‌ها را در تامین سلامت مژه‌ها بسیار موثر می‌دانند.

پزشکان همچنین شستشوی صورت و چشم‌ها با پاک‌کننده‌های ملایم را برای رفع مشکلات مربوط به مژه موثر می‌دانند.

پزشکان به افرادی که از عینک طبی یا آفتابی استفاده می‌کنند توصیه اکید می‌کنند که به دلیل حفظ سلامت مژه و چشم‌های خود عینک‌ها را به صورت دوره‌ای شسته و از گذاشتن عینک در محیط‌های آلوده جدا خودداری نمایند.

انتهای پیام/
برچسب ها: چشم ، مژه ، کلینیک ، باشگاه ، حساسیت ، عینک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار