با این روش‌ کودکتان‌ "گیاه‌خوار" می‌شود

دانشمندان‌ روشی ابتکاری اما کارا برای علاقه‌مند کردن کودکان به مصرف سبزیجات پیدا کرده‌اند که می‌تواند سبب سلامت آنها در آینده شود.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ دانشمندان برای مشتاق کردن کودکان خردسال به مصرف سبزیجات راه حل جدیدی پیدا کرده‌اند.

گفتنی است اغلب کودکان خردسال به شدت علاقمند‌ به خوردن مواد سرخ کردنی مانند همبرگر‌ و یا سیب زمینی سرخ کرده هستند و در موارد استثنایی سبزیجاتی مانند گل کلم و یا کلم بروکلی را استفاده می‌کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، پزشکان توصیه می‌کنند والدین از سس‌هایی مانند سس گوجه فرنگی با شکر کم و یا ترکیب پنیر و یا سایر چاشنی‌ها برای طعم دار نمودن غذاهای بر پایه‌ی سبزیجات استفاده نمایند.

دانشمندان با مطالعه بر روی کودکان داوطلب دریافته‌اند که کودکان سبزیجاتی مانند کلم بروکلی را با سس‌ها طعم دار بیشتر می‌خورند تا سبزی به صورت خام بدون چاشنی، به همین دلیل پزشکان مصرف سس برای این مورد را توصیه می‌کنند.

پزشکان عادت به مصرف سبزیجات را به ویژه در دوران کودکی به عنوان یک عادت در طول دوران زندگی و بزرگسالی فرد که منجر به حفظ سلامت تناسب اندام می‌گردد به همه‌ی والدین توصیه می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار