خاطراتی از رهبر انقلاب/

«نظام اسلامى به من وابسته نيست!»

امام يك وقت مى‌فرمود: «نظام اسلامى به من وابسته نيست!» ما واقعاً تعجّب مى‌كرديم، چون امام خالقِ اين انقلاب و در واقع پديدآورنده اين نظام بود...

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران به نقل  از khamenei.ir ، رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس( ۱۳۸۲.۳.۷ )در نقل خاطره‌ای بیان کردند:

امام يك وقت فرمود: «اگر من هم از اسلام روى برگردانم، مردم مرا كنار مى‌گذارند.» راست هم مى‌گفت. مردم امام را به اسلام شناختند؛ به‌خاطر فداكارى و عظمت او در راه اسلام دنبالش راه افتادند، كه همه ما، بنده و شما هم همين‌طور هستيم.

اگر ما از اين راه منصرف و منحرف شويم، خودمان ضرر مى‌كنيم؛ اما اين حركت و جريان راه افتاده و متوقّف شدنى نيست. حقيقتاً نظام اسلامى به ما و امثال من و شما وابسته نيست. امام يك وقت مى‌فرمود: «نظام اسلامى به من وابسته نيست!» ما واقعاً تعجّب مى‌كرديم، چون امام خالقِ اين انقلاب و در واقع پديدآورنده اين نظام بود و واقعاً تفكيك بين بقاى امام و بقاى نظام هم براى ما مشكل بود؛ اما امام قُرص و محكم مى‌گفت نخير، نظام اسلامى به من وابسته نيست.

حالا وقتى امامِ با آن عظمت، وجودش ملازم با وجود نظام نباشد و با نبودن او اين مردم انقلاب و اسلام را حفظ كنند، ديگر امثال من چه جاى حرف زدن دارند كه بگوييم اسلام و نظام به من وابسته است! نه؛ صدها نفر از قبيل ما بايد قربان اسلام شويم؛ جانمان، مالمان، آبرويمان را بدهيم تا نظام اسلامى بماند و پايه‌هاى آن استوار شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار