در نشست خبری سازمان غذا و دارو عنوان شد

3 نفر قربانی"فرآورده هر بال اسلیمینگ" شدند

رییس سازمان غذا و دارو از مرگ سه نفر در اثر مصرف فرآورده غیر مجاز هر بال اسلیمینگ خبر داد و گفت: این فرآورده به عنوان یک داروی لاغری در ماهواره‌ها تبلیغ می‌شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو امروز 24 فرودین در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: در بودجه سال 93، 2400 میلیارد تومان به منظور کمک هزینه‌ دارویی در نظر گرفته شده است که در همین راستا قیمت داروهای بیماری‌های مزمن و صعب‌العلاج کنترل می‌شود و میزان پرداختی به حداقل می‌رسد.

وی با بیان اینکه یکی از بسته‌های طرح تحول سلامت مربوط به کاهش پرداختی از جیب مردم در بیمارستان‌های دولت است افزود: با اجرای این روند میزان پرداختی مردم حداکثر 10 درصد خواهد بود و مابقی را وزارت بهداشت پرداخت می‌کند.

دیناروند ادامه داد: در حوزه دارو اصطلاحی به نام هزینه‌های فلاکت‌بار دارو ناشی از هزینه دارو و تجهیزات پزشکی وجود دارد که برای کاهش این هزینه‌ها اعتبار 900 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر نتایج مذاکرات ژنو در حوزه دارو گفت: تنها می‌توانم بگویم که روند مثبت است و نگاه ایران به مذاکرات نگاهی جدی است باید توجه داشت کشورهای مذاکره کننده با ما دوست ایران محسوب نمی‌شوند و سالها آسیب‌های زیادی را به کشور وارد کردند بنابراین شرایط مذاکره بسیار سخت و دشوار است اما امیدواریم که کشورمان از این مناظرات سربلند بیرون بیایند.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص فرآورده‌هایی که در ماهواره تبلیغ می‌شود عنوان کرد: تمام فرآورده‌هایی که در ماهواره‌ها به منظورهای مختلف تبلیغ می‌شوند جز سوءاستفاده از افراد فایده دیگری ندارد به طور مثال فرآورده"لاغری هر بال اسلیمینگ" که در ماهواره تبلیغ می‌شود تا به حال جان سه نفر را گرفته است بنابراین به کل افراد توصیه می‌شود که به هیچ عنوان محصولاتی را که در این شبکه‌ها تبلیغ می‌شوند را خریداری نکنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: دیناروند ، تبلیغات ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار