یک نماینده مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

افزایش سود "اوراق مشارکت" در جهت تولید و اشتغال

یک نماینده مجلس گفت: با افزایش سود اوراق مشارکت، سرمایه داخلی جذب می‌شود با مصوبات مجلس به سمت تولید و اشتغال هدایت می‌شود.

احمد سجادی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: بودجه سال 93، 37 هزار میلیارد تومان برای اوراق مشارکت در نظر گرفته شده است.

وی در این رابطه افزود: جذب سرمایه داخلی از طریق اوراق مشارکت در کشور بسیار ضعیف است و در مواردی اوراق مشارکت با مشکل عزم فروش مواجه شده است.

سجادی ادامه داد: باید سود حاصله از اوراق مشارکت بیش از سود بانک‌ها باشد تا برای مردم رغبت بیشتری در خریداری اوراق مشارکت ایجاد کند تا اوراق مشارکت با عدم فروش مواجه نشود.

وی تصریح کرد: دولت باید توجه داشته باشد افزایش سود اوراق مشارکت می‌تواند تورم، نقدینگی را در جامعه کاهش دهد و سرمایه‌ها را به سمت تولید و اشتغال هدایت کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه اوراق مشارکت همچنین می‌تواند بازار مسکن و سکه و ارز را تثبیت کند، اظهار داشت: بانک‌ها باید حامی صنعت، کشاورزی، دامداری نفت باشند و به اوراق مشارکت به عنوان رقیب نگاه نکنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم تأکید کرد: مجلس باید از دولت خواهان توسعه کشور باشد به خاطر اینکه پول داخل تحریم‌ شدنی نیست.

سجادی بیان داشت: در بودجه سال‌های 92 و 91 بی‌توجهی بسیاری در اوراق مشارکت فروش اوراق مشارکت افزایش می‌‌گرفت اما دولت یازدهم باید توجه داشته باشد که اوراق مشارکت بهترین مسیر برای جذب سرمایه داخلی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار