دبيرکل کشورهای عرب صادرکننده نفت: قيمت‌های کنونی نفت عادلانه است

دبیر کل کشورهای عرب صادر کننده نفت ( آ-اوپک ) روز سه شنبه قیمتهای کنونی نفت را برای کشورهای تولید کننده و مصرف کننده قابل قبول و عادلانه توصیف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، دبیر کل کشورهای عرب صادر کننده نفت ( آ-اوپک ) روز سه شنبه قیمتهای کنونی نفت را برای کشورهای تولید کننده و مصرف کننده قابل قبول و عادلانه توصیف کرد.

عباس نقی افزود قیمت بین صد تا صد و ده دلار  به سرمایه گذاری در طرحهای ویژه تولید و توسعه در کشورهای تولید کننده کمک می‌کند و همزمان منافع کشورهای مصرف کننده را نیز تأمین می‌کند.

وی تأکید کرد تولید نفت شیست نیز بر تقاضای نفت در کوتاه مدت یا میان مدت تأثیری ندارد.
وی ذخایر قطعی  نفت کشورهای عضو سازمان کشورهای عرب صادر کننده نفت را حدود 307 میلیارد بشکه تخمین زد و گفت ذخایر قطعی گاز این کشورها نیز حدود 35 تریلیون متر مکعب برآورد شده است.

وی از عضویت هر کشور عربی در این سازمان استقبال کرد. نقی گفت حوادث دو سال گذشته در کشورهای عرب بر صنعت نفت به ویژه تولید آن تأثیراتی داشته است به گونه‌ای که تولید به پایین ترین حد در برخی کشورها رسیده و بسیاری از طرحها نیز متوقف شده است.

وی گفت برخی کشورها از جمله عربستان و امارات و کویت با افزایش دادن تولید، کسری تولید دیگر کشورهای عربی را جبران کردند و در نتیجه ثبات و توازن در بازار نفت حفظ شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار