آیت‌الله مجتهد شبستری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تلاش عده‌ای برای رواج سکولاریسم قطعا ناکام می‌ماند/ جمهوریت و اسلامیت نظام جدایی دین از سیاست را پوچ و بی‌اساسی می‌داند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تلاش عده‌ای در کشور در جهت تفکیک دین از سیاست قطعا ناکام می‌ماند چراکه دین اسلام ریشه فطری دارد.

"آیت‌الله محسن مجتهد شبستری" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به خطرات جدایی دین از سیاست که امروزه از سوی عده‌ای در جامعه رواج یافته است، اظهار داشت: "حضرت امام (ره)" و "مقام معظم رهبری" به ویژه "مرحوم مدرس" در بیان معروف خود مبنی بر "سیاست ما عین دیانت ماست" همواره تاکید کردند که سیاست هرگز از دین جدا نمی‌شود.
 
وی به محکمه تفتیش عقاید اروپا و تاکید جدایی کلیسا و پاپ در تاریخ گذشته اروپا اشاره کرد و گفت: مسئله سکولاریسم و تفکیک دین از سیاست ریشه قدیمی دارد که در کشور ما نیز برخی مواقع مطرح می‌شود اما انقلاب اسلامی و استقلال پس از آن براساس کار دینی و فرهنگی ایجاد شد.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه اعتقادات دینی مردم از عوامل موثر در پیروزی انقلاب اسلامی بود، افزود: رهبر انقلاب ما مرجع تقلید و یک رهبر مذهبی بود، انقلاب اسلامی جواب دندان‌شکنی برای کسانی است که شعار جدایی دین از سیاست را سر می‌دهند اگر غیر این بود انقلاب 35 ساله اسلامی این گونه تداوم پیدا نمی‌کرد.
 
آیت‌الله شبستری اضافه کرد: در راس انقلاب ولایت فقیه و قانون اساسی مبتنی بر مقررات اسلامی قرار دارد و در اصل 4 نیز تصریح شده هر قانونی برخلاف مسیر اسلام ارزش قانونیت ندارد.
 
عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید براینکه جمهوریت و اسلامیت نظام ما جدایی دین از سیاست را حرف پوچ و بی‌اساسی می‌داند، خاطرنشان کرد: تلاش عده‌ای در کشور در جهت تفکیک دین از سیاست قطعا ناکام می‌ماند چراکه دین اسلام ریشه فطری دارد همچنان که هر مرامی براساس فطرت انسان باقی و برخلاف آن رفتنی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار