این داروها استخوان‌های شما را پوک می‌کند

اگرچه ویتامین D مهمترین ویتامین برای پیشگیری از پوکی استخوان به شمار می‌‌رود اما می‌توان از گروه ویتامین‌های A و B نیز برای این منظور استفاده کرد.

حمید عبدی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: افرادی که وزن مناسبی دارند طبیعتا کمتر دچار پوکی استخوان می‌شوند اما اشخاص خیلی لاغر و افراد چاق بیشتر در معرض پوکی استخوان قرار دارند. همچنین این مشکل در خانم‌ها شایع‌تر از آقایان است.

وی افزود: وقتی که فرد چاقی دچار پوکی استخوان می‌شود به دلیل اینکه وزن زیادی دارد، این وزن روی مفاصل و استخوان‌های او فشار وارد کرده و می‌تواند منجر به کمردرد، زانو درد و یا شکستگی‌های استخوانی شود.

عبدی تصریح کرد: عامل مهم در مسئله‌ی پوکی استخوان تغذیه است. معمولا درمان این مشکل از دوران پیری آغاز می‌شود در حالی که باید به مصرف مواد کلسیمی در دوران رشد نیز توجه بسیار نمود زیرا اگر بخواهیم نسل سالمی داشته باشیم. باید به میزان کافی ویتامین D و کلسیم مصرف کنیم که این مواد در لبنیات به مقدار فراوانی یافت می‌شود.

عبدی بیان کرد: اگرچه ویتامین D مهم‌ترین ویتامین برای پیشگیری از پوکی استخوان به شمار می‌رود اما می‌توان از گروه ویتامین‌های A و B‌ نیز برای این منظور استفاده کرد.

این متخصص در پایان خاطرنشان کرد: سیگار کشیدن، مصرف بیش از اندازه‌ی مواد کافئین دار نظیر قهوه، عدم فعالیت مناسب و استفاده از داروهای ادرارآور و کورتون، احتمال ابتلا به پوکی استخوان را افزایش می‌دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار