فایننشال تایمز :

السیسی به سیاست مبهم خود ادامه می‌دهد

روزنامه فایننشال تایمز در مقاله‌ای با پرداختن به سیاست عبدالفتاح السیسی در صورت انتخاب شدن و آینده احتمالی مصر، گفت : سیسی به سیاست مبهم خود ادامه می‌دهد و دموکراسی در دستورکار مصر نیست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه "فایننشال تایمز" در مقاله‌ای به قلم "دیوید گاردنر" و با عنوان " سیسی به سیاست مبهم خود ادامه می‌دهد و دموکراسی در دستورکار مصر نیست " به معلوم نبودن سیاستی که عبدالفتاح السیسی نامزد ریاست جمهوری مصر قرار است درپیش بگیرد و نیز عدم شناخت کامل مصری‌ها از وی پرداخت.

این نویسنده می‌گوید : مصری‌ها که فکر می‌کنند عبدالفتاح السیسی، فرمانده سابق ارتش مصر، کسی است که آنها را از دست محمدمرسی رئیس جمهور سابق و اخوان‌المسلمین نجات داده است ؛ چیز زیادی از وی نمی‌دانند.

این نویسنده سپس می‌گوید : آنچه مردم مصر از وی می‌دانند این است که سیسی رئیس بخش اطلاعات ارتش در زمان حسنی مبارک بوده و پس از به قدرت رسیدن مرسی ، با تظاهرات‌هایی که منجر به کودتا علیه مرسی گردید همراهی کرده و امروز با "دستی آهنین" قدرت را در دست دارد و فعالیت‌های اخوان‌المسلمین را ممنوع کرده است.

این نویسنده سپس می‌نویسد : بسیاری از مصری‌ها سیسی را مانند دو رئیس جمهور سابق "جمال عبدالناصر" و "انورسادات" می‌بینند. اما وقتی نگاهی به قبل از نامزد شدن سیسی در انتخابات ریاست جمهوری می‌کنیم می‌بینیم که سیسی برای رسیدن به قدرت در مصر  ، به ارتش و حمایت هواداران مبارک تکیه کرده است.

نویسنده این مقاله سپس می گوید: پیام سیسی بسیار آشکار است و وی آن را در مصاحبه‌های تلویزیونی‌اش گفته و پیام او به اختصار این می‌باشد که دموکراسی درصورت برقراری ، چیزی رفاهی خواهد بود و ارتش نقش مهم و ویژه ای در اقتصاد مصر خواهد داشت و اینکه سیسی پس از انتقاداتی که به وی شد ، دیگر مسامحه نخواهد کرد و کوتاه نخواهد آمد.

گاردنر سپس می‌گوید: معلوم نیست که در صورتی که دولت وی تشکیل گردد، به چه صورتی خواهد بود و چه سیاستی را در پیش خواهد گرفت.

وی در پایان می‌نویسد: در صورتی که ارتش حامی سیسی ، تنها مؤسسه در کشور گردد و تمامی کارها را بدست بگیرد ؛ نمی‌توان آینده‌ای روشن را برای مصر تصور کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار