یادها و یادداشت‌هایی از زندگی امام خمینی(ره)/ 68

جرقه تاسیس شبکه تلویزیونی المنار در دفتر امام(ره) زده شد

جرقه تاسیس شبکه تلویزیونی المنار در دفتر امام(ره) زده شد یک روز که چند نفر از شخصیتهای حزب الله بعد از دست بوسی امام(ره) در اتاق حقیر مشغول صحبت بودیم از وجود دهها شبکه تلویزیونی در لبنان صحبت شد و .....

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، عظمت و شخصیت حضرت امام(ره) به سان کوهی بود بسیار بزرگ که قله رفیعش در ورای ابرهای طبیعت سر به آسمان معنویت و عبودیت حق ساییده و با پیوند سرچشمه لایزال هستی،‌ وجودش از زلال معرفت سیراب گردیده بود و از گستره پیرامونش،‌ چشمه سارهای حکمت، جاری شده بود و تشنه کامان آب حیات را سرمست شوق وصال می‌نمود.


عظمت شخصیت امام(ره) و عمق و گستردگی آن حتی برای نزدیک ترین افراد و برجسته ترین شاگردان ایشان قابل دسترسی و شناخت دقیق نبود و کسی را هم یارای چنین ادعایی نیست، با این همه هر کس متناسب با درک و ظرفیت خویش و از بعد ظاهری و اثباتی،‌ قطره ای از دریای حکمت و فرزانگی امام(ره) را چشیده است و با جمع آوری این قطره‌هاست که جویبارهایی از آن دریای فضیلت برای تشنه کامان تاریخ و نسل‌های آینده، جاری می‌شود.
 
"محمد حسین رحیمیان" نویسنده کتاب "یادها و یادداشت‌هایی از زندگی امام خمینی قدس سره" می‌نویسد: این بنده ناچیز بیش از نیمی از عمرم را به سان خاری،‌ در کنار گل بی خار وجودش سر کردم، ولی به دلیل قابلیت، کمتر از طراوت و زیبایی ملکوتیش بهره مند شدم و بی گمان آنچه از او نصیبم شد، قطره ای بود از دریا و در عین حال آنچه از درک احساسم با قلم شکسته در قالب الفاظ ناقص می‌آید باز هم قطره ای است از دریا!

آنچه در زیر می‌آید هرگز نمی‌تواند معرف شخصیت والای حضرت امام(ره) باشد، بلکه فقط گوشه‌ای است از داستان آشنایی "محمد حسن رحیمیان" و خاطراتی چند از آنچه مستقیما شاهد و مرتبط با آن بوده است و البته در چند موردی که نقل صدها خاطره‌ای است که از دیگران شنیده است.

علاقه مندان به خواندن خاطرات می‌توانند هر روز راس ساعت 6 صبح با مراجعه به سایت باشگاه خبرنگاران، ‌چند مورد از این خاطرات را مطالعه کنند و البته روند نقل این خاطرات در رسانه مذکور تا زمان رحلت جانگداز بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ادامه خواهد داشت.

توجه ویژه به لبنان

حضرت امام(ره) به حزب الله و مقاومت اسلامی در لبنان علاقه ویژه‌ای داشتند و در زمینه‌های مختلف شیعیان و مسلمانان لبنان را مورد حمایت قرار می‌دادند و این نکته عمدتا به این جهت بود که درشرایطی که تمام مرزهای رژیم صهیونیستی را آرامش مرگ و تسلیم ذلت بار فرا گرفته بود، لبنان تنها و مهم‌ترین جبهه بود که از جنوب آن بازوی نیرومند انقلاب اسلامی، خط تجاوز را شکسته و همواره با ضربه‌های مهلک خود آرامش و رویای شیرین اسرائیل و آمریکا را آشفته و متلاشی می‌کرد.

اجازه استثنایی

 در یک مقطع زمانی حضرت امام(ره) کلیه اجازات امور حسبیه و وجوه شرعیه را به ثلث تقلیل دادند، ولی در مورد علمای لبنان- که رابط اصلی آنان در این زمینه جناب حجت الاسلام آقای سید عیسی طباطبایی بود، در حدود دو ثلث تثبیت فرمودند. و عجیب تر آنکه ثلث باقی مانده را که هر بار از مجموع وجوهات دریافتی جهت گرفتن رسید به دفتر ارسال می‌کردند، در تمام دفعات مجددا اجازه می‌دادند که دوباره به لبنان برگردد و در صندوقی که به نام صندوق بیت المال و به منظور کمک به مستمندان و امور خیریه تاسیس شده بود، واریز نمایند و در واقع حضرت امام کل وجوهات شرعیه مربو ط به لبنان را به لبنان برمی گرداندند و این روش نقش مهمی را در جهت تقویت معنوی و اقتصادی حالت اسلامی در لبنان ایفا می‌کرد.

درواقع نه با پول ایرانیها بلکه با وجوهاتی که خود شیعیان لبنان به امام پرداخت می‌کردند، برکات بسیاری برای اسلام و مسلمانان حاصل شد.

از جمله این برکات نقشی بود که این صندوق در شکل گیری و تاسیس ایستگاه تلویزیونی «المنار» داشت که نقش فوق‌العاده این شبکه در رساندن پیام انقلاب و مقاومت به جهانیان بحث جداگانه‌ای را می‌طلبد.

المنار یکی دیگر از برکات امام(ره)

جرقه تاسیس شبکه تلویزیونی المنار در دفتر امام(ره) زده شد یک روز که چند نفر از شخصیتهای حزب الله بعد از دست بوسی امام(ره) در اتاق حقیر مشغول صحبت بودیم از وجود دهها شبکه تلویزیونی در لبنان صحبت شد و بنده سوال کردم آیا شیعیان هم شبکه تلویزیونی دارند؟ آنها جواب دادند«نه!» و همین سوال و جواب شروع کار بود، چند ماه بعد که امام(ره) رحلت کرده بودند و حقیر به عنوان قائم مقام در بنیاد شهید خدمت می‌کردم موضوع را پیگیری کردم و با اختصاص مبلغی که از طرق مختلف تهیه کردیم کار تاسیس شبکه تلویزیونی توسط بنیاد شهید لبنان و با تلاش آقای سید عیس طباطبایی شروع شد. در آن زمان جنگهای داخلی لبنان در نقطه اوج بود و به همین جهت استودیوی تلویزیون در زیر زمین یک برج مسکونی بلند مرتبه با کمترین امکانات راه اندازی شد و فرستنده آن هم در بالای مناره مسجد «رسول اعظم» که در محوطه بیمارستان «رسول اعظم» (ص) متعلق به بنیاد شهید بود، نصب شد و به همین مناسبت شبکه، المنار نامیده شد و به این ترتیب محدوده ضاحیه و بیروت زیر پوشش این شبکه قرار گرفت سال بعد ضمن سفری که به لبنان داشتم طی مذاکره‌ای که با مرحوم «شهید سید عباس موسوی» داشتم تصمیم گرفتم برای توسعه این شبکه، حزب‌الله را به طور پنجاه درصد شریک کنیم و آنها هم با سرمایه‌گذاری خود شبکه را به کل لبنان توسعه دهند که این کار به نحو احسن انجام شد و مدیریت شبکه را هم به حزب الله واگذار کردیم و در مرحله بعد تمام سهام شبکه به حزب الله واگذار شد تا با تمرکز مدیریت، امکان توسعه بیشتر آن فراهم شود و با استفاده از ماهواره به کل جهان برسد که بحمدالله با توامندی حزب‌الله این کار انجام شد و الان علی رغم همه کارشکنیهای غربیها و مزدورانشان این شبکه خاری است در چشم دشمنان و محبوب‌ترین صدای حق است برای همه عرب زبانان شیعه و مسلمانان در سراسر جهان.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدوی
۰۸:۴۶ ۰۴ خرداد ۱۳۹۳
خداوند حفظ کند سید حسن نصرالله را و روح امام را شاد گرداند
آخرین اخبار