رئيس انجمن انبوه‌سازان استان خوزستان گفت:

"مصالح استاندارد" و "نظارت در اجراي ساخت‌و ساز" دو مؤلفه ارتقاء "كيفيت در ساختمان"

عدم نظارت صحيح و نبود مصالح استاندارد مي‌تواند مهم‌ترين عناصر در كاهش كيفيت ساخت‌و ساز باشد.

سياوش ساعي‌فر رئيس انجمن انبوه‌سازان استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، افزود: بخش زيادي از مصالحي كه در بازار وجود دارد مصالحي هستند كه گواهي تأييد كيفيت از اداره كل استاندارد و تحقيقات صنعتي ندارند.
 
وي تصريح كرد: متأسفانه مجري ذي‌الصلاح در بسياري از بخش‌هاي ساختمان به طور جدي به كار گرفته نمي‌شوند و متوليان امر، نظارت جدي در كيفيت ساخت ندارند در نتيجه گروه‌هاي اجرايي در ساختمان مشغول به كار مي‌شوند كه فاقد گواهي‌نامه لازم هستند.
 
ساعي‌فر اظهار داشت: يكي از مهم‌ترين راهكارها در افزايش كيفيت ساخت‌وساز به وجود آمدن شناسنامه فني و ملكي است و اين شناسنامه فني و ملكي بايستي توسط انجمن‌هاي صنفي انبوه‌سازان تهيه شود و توسط تشكلاتي كه از بطن خرد انبوه‌سازان به وجود آمده‌اند كنترل و نظارت صورت بگيرد.
 
رئيس انجمن انبوه‌سازان استان خوزستان در خصوص نوع سيمان به كار گرفته شده در مصالح افزود: در كارخانجات سيمان خوزستان سيمان با تيپ‌هاي مختلف توليد و متناسب با نوع فعاليت به كار گرفته مي‌شود.
 
وي گفت: سيمان به طور كامل از نوع كارخانجات داخلي كشور است و كيفيتي كه در آن استفاده مي‌شود مطلوب و قابل‌قبول است.
 
ساعي‌فر يادآور شد: ساخت‌وساز باكيفيت با استفاده از مصالح استاندارد و توجه به بخش اجرا و نظارت‌هاي كافي تحقق خواهد يافت كه متأسفانه در استان خوزستان اين عناصر با چالش روبروست.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار