در مراسم هفتادمین سالروز ورود نیروهای متفقین به نرماندی؛

اولاند: آمريکا در طول 200 سال گذشته حامی فرانسه بوده است

"فرانسوا اولاند " رییس جمهور فرانسه آمریکا را در طول دویست سال گذشته حامی کشورش معرفی کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ رییس جمهور فرانسه آمریکا را در طول دویست سال گذشته حامی کشورش معرفی کرد.

"فرانسوا اولاند "در مراسم رسمی هفتادمین سالروز ورود نیروهای متفقین به نرماندی در شهر کولویل گفت آلمان نازی که دیوار آتلانتیک را در اروپای غربی ساخته بود و گمان نمی کرد متفقین بتوانند از آن عبور کنند هیچ گاه پیش بینی نمی کرد مردانی که از سراسر جهان آمده اند قادرند زندگی خود را برای نجات زندگی های دیگر بدهند.

اولاند گفت هرشخصی که ششم ژوئن سال 1944 پا بر ساحل نرماندی گذاشته است یک قهرمان بود. وی گفت بیش از بیست هزار نیروی آمریکایی نیز جان خود را در نرماندی از دست دادند.این افراد برای ما آزادی به ارمغان آوردند. فرانسه هیچ گاه رنج این سربازان را فراموش نمی کند. فرانسه هیچ گاه اتحاد خود با آمریکا را فراموش نمی کند. این اتحاد برمنبای رویای هر دو ملت است که همان آزادی است.

اولاند گفت آمریکا همواره حامی فرانسه بوده است. در سال1917همزمان با استقبال فرانسه آمریکا در کنار فرانسه بود. در سال1944 هم که فرانسه اشغال شد آمریکا برای آزادی فرانسه آماده بود. یازده هزار سرباز فرانسوی در کولویل به خاک سپرده شده اند. اینجا محل اتحاد آمریکا و فرانسه است. اولاند تاکید کرد ما هرگز قربانی شدن سربازان فرانسوی را فراموش نمی کنیم.

اولاند گفت ما نوادگان نسلی هستیم که این جنگ را تجربه کرده اند و از دردها و رنج های خود برای ما داستان ها بسیاری گفته اند. همه ما رویای مشترکی داریم که وظیفه ای بر دوش ما نیز تلقی می شود. این رویای مشترک صلح است. این صلح را نرماندی نیز هم اکنون به نمایش می گذارد زیرا محل گردهمایی افرادی از سراسر جهان است.

وی افزود آمریکا با وجود بحران و مشکلات در طی این سال ها همواره کشور دوست فرانسه بوده است. این دوستی است که دویست سال قدمت دارد و قدرت حقوق بشر را در برابر نفرت و آشوب بیان می کند. آمریکا و فرانسه هر دو می خواهند جهان را سرشار از عدالت، دموکراسی و صلح کنند.

دو کشور برای مقابله با تهدیدات دیگر نظیر گرم شدن آب و هوای زمین، افزایش نابرابری ها، توسعه نیافتگی ، بدبختی و گرسنگی با یکدیگر متحد هستند. به علاوه ما با هرگونه بنیادگرایی، افراط گرایی، نژاد پرستی و تروریسم مبارزه می کنیم.
سربازان در جنگ جهانی دوم در نرماندی کشته شدند تا ما آزاد باشیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: اولاند ، امریکا ، حامی ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار