مدير عامل انجمن سينماي جوانان ايران در پيامي به مناسبت روز جوان:

رشد فرهنگي كشور در گرو توجه به نسل جوان است

مديرعامل انجمن سينماي جوانان ايران جامعه اي را پويا و بالنده دانست كه جوانان آن فعال و در حوزه‌هاي مختلف اجتماعي، سياسي، اقتصادي، فرهنگي تاثيرگذار باشند.

به گزارش  حوزه  سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي انجمن سينماي جوانان ايران، «حبيب ايل بيگي» در پيامي به مناسبت روز ملي جوان، گفت: خوشبختانه جامعه ما بر اساس آمارهاي موجود، در سطح جهان، جامعه‌اي جوان شمرده مي شود و از منابع انساني لازم براي رشد در تمامي عرصه ها برخوردار است. به همين دليل، بهره گيري هر چه بيش از توان و انرژي جوانان اين مرز و بوم را مي توان ضرورت اصلي كشور دانست.

وي ضمن گراميداشت سالروز تولد حضرت علي اكبر(ع) و روز ملي جوان افزود: لازمه افتخارآفريني جوانان در داخل و خارج از كشور، شناخت و تعهد نسبت به ارزش هاي فرهنگي و تمدني خود است.

جوانان شايسته ايراني با توسل و پيروي از مكتب انسان ساز اهل بيت و به كارگيري ارزش هاي انقلاب اسلامي ايران و دوران باشكوه دفاع مقدس كه بخش مهمي از هويت ما را رقم زده اند، مي توانند آينده متعالي كشور را در داخل و خارج تضمين كنند.

ايل بيگي بر لزوم توجه جوانان به شرايط و حساسيت هاي جهان معاصر و شناخت مسائل و اولويت هاي اصلي كشور در سطح منطقه و  جهان تاكيد كرد و گفت: پشتوانه علمي و بهره گيري از دانش روز، نسل جوان را براي ساختن آينده كشور مجهز مي كند.

در جهان معاصر كه اطلاعات و ارتباطات در آن حرف اول را مي زند، شناخت و بهره گيري از فن آوري‌ها و روش هاي نوين ارتباطي و اطلاعاتي براي تاثير بر مخاطبان جهاني و انعكاس حرف خود امري لازم است.

فراموش نكنيم تاكيد بر سرمايه ها و داشته هاي فرهنگي و ارزشي، اجتماعي و اسلامي در يك جريان ارتباطي تاثيرگذار امري لازم است، اما كافي نيست، بايد بتوانيم اين ارزش ها را به گونه اي فراگير و تاثيرگذار در سطح جهان معرفي كنيم تا در قبال فرهنگ غالب جهاني يعني فرهنگ استيلا طلب غرب، هويت و استقلال خود را حفظ كنيم.

مديرعامل انجمن سينماي جوان  ادامه داد: در حوزه فرهنگ، طي سال هاي گذشته شاهد سرمايه گذاري‌هاي مختلفي براي شناخت جوانان مستعد در سراسر كشور و آموزش و پرورش آنها براي حضور در عرصه هاي مختلف بوده ايم كه بايد در اين حوزه به حد مطلوب و متناسب با شان جامعه جوان ايراني برسيم. به بركت انقلاب اسلامي به يقين مي توان گفت كه كشور ايران از جمله كشورهايي است كه در دورافتاده ترين نقاط آن فرصت لازم براي جوانان علاقمند به هنر فراهم شده تا بتوانند در رشته مورد علاقه خود فعاليت كنند و اميدوارم روز به روز شاهد افزايش اين امكانات باشيم.


وي به همزماني برگزاري گردهمايي هاي سالانه فيلمسازان و عكاسان در شهرهاي مختلف با روز جوان اشاره كرد و افزود: در اين ايام انجمن سينماي جوان در حال برگزاري اين گردهمايي هاست كه مي توان آن ها را گسترده‌ترين رويداد سينمايي كشور براي جوانان اين مرز و بوم دانست.

با برگزاري اين گردهمايي هاي 59 گانه كه عمده آن ها بعد از چندين سال وقفه برگزار مي شوند، شاهديم كه بسياري از جوانان كشور براي حضور مجدد در عرصه هنر انگيزه يافته اند و بايد اين انگيزه را احترام گذارده و در مسير درست هدايت كنيم.

 در پايان جا دارد از تمامي جوانان و هنرمنداني كه در برگزاري گردهمايي‌هاي سالانه فيلمسازان و عكاسان مشاركت كردند و از تمامي جواناني علاقمند به هنري كه با حضور خود زمينه رونق اين گردهمايي ها را فراهم كردند تشكر و قدرداني كنم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار