با خواص همه نان هایی که در بازار موجود است آشنا شوید!

در این مطلب می توانید با انواع نان ها خواص و مضرات و بسیاری از سوالاتی را که گه گاه ذهن را مشغول می کند،آشنا می شوید.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، نان های فانتزی که انواع و اقسام نان های حجیمی است که در نانوایی هی فانتزی تهیه می شوند و آردی که در تهیه آن ها استفاده می شود، هیچ تفاوتی با نان های مسطح (لواش،تافتون،بربری) ندارد.

اگر قرار باشد بین نان قهوه ای (سبوس دار)و نان سفید(بدون سبوس)یکر را انتخاب کنید،ترجیح با نان های قهوه ای است البته باید حواس تان باشد که هر نان قهوه ای نان سبوس دار نیست.

از بین نان های حجیم نهایتا نان های ساندویچی و نان بورکی فرانسوی جای زیادی بین خانواده ها پیدا کرده و باقی نان های فانتزی و سرد شاید بیشتر در شهر های بزرگ و میان خانواده های شاغل مرسوم شده باشد. از آنجا که هردوی این نان ها،سنتی و فانتزی را می توان با آرد سبوس دار تهیه کرد و با توجه به توضیحاتی که داده شد،نان مسطح و نان حجیم هیچ برتری از نظر تغذیه ای نسبت به یکدیگر ندارند.

آرد سبوس دار دارای ماده ای است بنام فی تین كه مواد معدنی مثل آهن، منیزیم و یا كلسیم را جذب كرده و مانع استفاده بدن از آنها می شود.اگر برای تهیه سریع نان از خمیر مایه و جوش شیرین استفاده شود، تجزیه فی تین انجام نمی شود، در نتیجه مانع جذب آهن، منیزیوم و كلسیم می شود. به همین دلیل گفته می شود استفاده از جوش شیرین در تهیه نان در نانوایی ها، باعث كمبود آهن در بدن به خصوص در مردان میشود.

انتهای پیام/
برچسب ها: نان ، آرد ، سبوس ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار