رئیس اتحادیه کشوری قنادان خبر داد

موافقت سازمان حمایت با قیمت ۸۵۰۰ تومانی زولبیا و بامیه در رمضان

رئیس اتحادیه کشوری قنادان با تاکید بر اینکه قیمت در سراسر کشور مطابق فرمول تهیه است گفت: در حال حاضر مطابق موافقت سازمان حمایت قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه درجه یک ۸۵۰۰ تومان است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، محمد نصرتی درباره قیمت زولبیا و بامیه گفت:  امسال قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه درجه یک 8500 تومان و درجه دو 8000 تومان تعیین شده است. سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان  با این میزان افزایش موافقت کرده است.

 وی با اشاره به اینکه قیمت امسال نسبت به سال گذشته 1000 تومان افزایش یافته است گفت: این قیمت در تمام شهرستان‌های کشور یکسان نیست چرا که فرمول تهیه این شیرینی در هر شهر متفاوت است.

 نصرتی با بیان اینکه مواد اولیه تهیه این شیرینی، نشاسته،‌آرد، تخم‌مرغ، شکر و زعفران است گفت: در برخی شهر‌ها این شیرینی بدون مصرف زعفران تهیه می‌شود به همین دلیل قیمت آن نیز کمتر از نرخ تهران است ولی در نهایت باید بگویم هیچ قنادی نمی‌تواند بالاتر از 8500 تومان این شیرینی را بفروشد. برخی دیگر از قنادان در کنار نشاسته از آرد نیز برای تهیه استفاده می کنند و به همین دلیل چون فرمول تهیه تغییر می‌یابد، قیمت نیز عوض می‌شود.

 رئیس اتحادیه کشوری قنادان درباره تامین مواد اولیه برای قنادان  تاکید کرد: خوشبختانه طی دو سال اخیر هیچگونه کمبود مواد اولیه در تهیه این شیرینی نداشتیم. امسال نیز پس از انعقاد تفاهم‌نامه بین سازمان اصناف و وزارت دارایی مشکلات کمبود مواد اولیه و افزایش نامتناسب قیمت‌ها پایان پذیرفته است.

 وی درباره نظارت در طرز تهیه این شیرینی به لحاظ امور بهداشتی  افزود: اداره بهداشت محیط و وزارت بهداشت و صنایع غذایی  و همچنین بازرسان اتحادیه در طول ماه مبارک رمضان به صورت مرتب نظارت دقیق بر طرز تهیه این شیرینی درقنادی‌های دارای پروانه کسب دارند و به محض مشاهده تخلف برخورد می‌کنند.

 نصرتی در پاسخ به اینکه آیا قنادی‌های مجاز برای تهیه مواد اولیه خود سهمیه دولتی دارند گفت:هیچ سهمیه ای برای قنادی‌ها وجود ندارد، در سال‌های گذشته چنین برنامه‌ای برای حمایت از این صنف بود اما سال‌هاست که سهمیه دولتی برای مواد اولیه وجود ندارد.

منبع: تسنیم
برچسب ها: وبگردی ، قیمت ، زولبیا ، بامیه ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار