کشف اطلاعات فوق محرمانه از تروریست‌های مستقر در عراق تایید شد

درپی انتشار خبر کشف 160 فلش مموری حاوی اطلاعاتی فوق محرمانه از گروه تروریستی تکفیری بعثی در یک روزنامه انگلیسی، پایگاه خبری شفق نیوز عراق نیز این خبر را تایید کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران درپی انتشار خبر کشف  160 فلش مموری حاوی اطلاعاتی فوق محرمانه از گروه تروریستی تکفیری بعثی در یک روزنامه انگلیسی، پایگاه خبری شفق نیوز عراق نیز این خبر را تایید کرد.

این پایگاه خبری نوشت: بر اساس اطلاعاتی که به ما رسید ارتش عراق به این تعداد فلش مموری ( 160 عدد) دست یافته که حاوی اطلاعاتی بسیار محرمانه‌ای از این گروه تروریستی است.

این پایگاه عراقی با اشاره به مطالب مندرج در خبری که در شماره روز یکشنبه روزنامه گاردین انگلیس منتشر شده بود نوشت: محتوای این فلش مموری‌ها شامل اطلاعات مختلف از جمله اسامی افراد خارجی عضو داعش، اسامی فرماندهان، کلمات رمز ، حرف اول نام مزدوران گروه تروریستی تکفیری بعثی در دولت عراق و اطلاعاتی از منابع مالی این گروه است.

بر اساس گزارش گاردین که نشریه اشپیگل نیز در پایگاه اینترنتی خود آن را تحلیل کرده است: نیروهای عراقی قبل از آغاز حمله تکفیری‌ها به موصل، این فلش مموری‌ها را به دست آوردند. دو روز قبل از آغاز حمله به موصل ابوهاجر، نامه رسان ویژه عبدالرحمان البیلاوی از فرماندهان ارشد داعش اطلاعاتی را در بازجویی‌های طولانی خود فاش ساخت که این اطلاعات منجر به  کشته شدن بیلاوی  و کشف این فلش مموری‌ها از منزل او شد ضمن اینکه برخی از اینها نیز در اختیار ابوهاجر  بوده است.

شفق نیوز نوشت: ابوهاجر در بازجویی‌هایش  گفته بود موصل در روزهای آینده به جهنم تبدیل خواهد شد و دو روز پس از این اعترافات موصل سقوط کرد.

گاردین نوشت: عراق با کمک سازمان سیا همچنان در حال بررسی محتوای این فلش مموری هاست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار