مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مطرح کرد

خط قرمزی به نام "جیره‌بندی"/ 517 شهر با کمبود تامین آب دچار مشکل می‌شوند

جانباز گفت: 517 شهر کشور هم‌اکنون مشکل تنش آبی دارند و میزان تامین و توزیع آب در این شهرها برابر است که اگر مشکل مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشوری در زمینه تامین آب به‌وجود آید، دچار کمبود آب می‌شوند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از وزارت نیرو حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشورافزود: برنامه‌های وزارت نیرو برای تامین آب 12 کلان‌شهر تدوین و در قالب برنامه منسجمی به رییس جمهوری منعکس شده است.

وی گفت: دستور مثبت رییس‌جمهوری را گرفته و برنامه‌ریزی ما برای این شهرها و تمام مناطق شهری این است که کمبود و جیره‌بندی آب نداشته باشیم.

جانباز ازجمله این شهرها به تهران، اراک، مشهد، اصفهان، قم، تبریز، قزوین، کرمان و اهواز اشاره و اضافه کرد: مشکلی از نظر کمبود آب نداریم و جیره‌بندی برنامه‌ریزی‌شده‌ای برای هیچ‌یک از شهرهای کشور نخواهیم داشت.

وی گفت: خط قرمز وزارت نیرو امسال جیره‌بندی نکردن آب در شهرهای کشور است.

جانباز همچنین اظهار داشت: برای حدود شش هزار روستای کشور هم با تانکر آبرسانی می‌شود که آبرسانی به این روستاها را در قالب طرح منسجم اجرای شبکه‌های مجتمع‌های آبرسانی روستایی در دستورکار داریم.

وی توضیح داد: در این چارچوب، برنامه‌ای را به دولت تقدیم می‌کنیم که در مدت سه سال آینده اگر وجوه آن تامین شود، این مجتمع‌‎ها زیر پوشش برود و درصد جمعیت روستایی برخوردار از نعمت آب آشامیدنی از 77 درصد کنونی به 92 درصد در پایان برنامه پنجم برسد.

انتهای پیام/
برچسب ها: آب ، تنش ، کمبود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار