ستارگان آسمان ایران اسلامی/ 14

سردار شهید "غلامعلی پیچک" مرد موفق شناسایی‌ها

وی با ارائه طرح‌های دقیق و واقع بینانه نظامی حیرت نیروهای سپاه و ارتش را برمی‌انگیزد و با وجود سن کم از ذهنی نقاد و خلاق برخوردار بود و از این رو موفق می‌شود بهترین طرح‌های عملیاتی را با توجه به شناسایی منطقه ارائه و اجرا کند.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، در هر کشوری شناخت اسطوره‌های مقاومت برای نسل‌های آینده یک ضرورت است.

آشنایی با اسطوره‌های شهادت و مقاومت ایران اسلامی که ویژگی منحصر به فرد ایمان و معنویت را با آمادگی رزمی و دفاعی خود تلفیق کردند برای نوجوانان و جوانان کشورمان، جذاب و مفید است.

به همین منظور  باشگاه خبرنگاران در نظر دارد تا به معرفی مفید و مختصر شهدای شاخص با عنوان "ستارگان آسمان ایران اسلامی" به ترتیب حروف الفبا بپردازد.

اگرچه همه شهدا و جانبازان و آزادگان و ایثارگران مقاوم و سربلند و عزیز، ستارگان آسمان ایران اسلامی هستند و هرکس در هر شغل و مسئولیتی که قرار دارد و نفس می‌کشد، مدیون این فداکاری‌ها و از جان‌ گذشتگی‌ها است.






سردار شهید "غلامعلی پیچک"

در سال 1338 در تهران متولد شد و درسن 5 سالگی پای در راه مدرسه گذاشت.
  
"پیچک" پس از ورود به دانشگاه و آشنایی با تعدادی دانشجوی مسلمان و مبارز به طور جدی وارد جریان‌های سیاسی شد که از آن پس تحت مراقبت و تعقیب عوامل ساواک قرار گرفت.
 
با اوج‌گیری انقلاب اسلامی با ارتباطی که با برخی از روحانیون برجسته داشت اعلامیه‌ها و نوارهای سخنرانی حضرت امام خمینی(ره) را چاپ و تکثیر می‌کرد و در اختیار دیگران می‌گذاشت.
  
با تجاوز رژیم بعث عراق به ایران، "پیچک" عازم جبهه‌های نبرد شد و به جهت لیاقت و شجاعتش به عنوان فرمانده محور غرب کشور منصوب می‌شود و توان بالای نظامی خود را در این محور به منصه ظهور می‌رساند.


 

وی با ارائه طرح‌های دقیق و واقع بینانه نظامی، حیرت نیروهای سپاه و ارتش را برمی‌انگیزد و با وجود سن کم از ذهنی نقاد و خلاق برخوردار بود و از این رو موفق می‌شود بهترین طرح‌های عملیاتی را با توجه به شناسایی منطقه ارائه و اجرا کند.
  
او اغلب شناسایی‌ها را خودش انجام می‌داد و تا عمق بیش از 30 کیلومتر در پشت جبهه دشمن نفوذ می‌کرد.
 
با اجرای عملیات‌های موفق در محور غرب، کم کم شهرت و آوازه‌اش در غرب کشور می‌پیچد.
  
توانمندی نظامی و اندام و قامت رشید "پیچک" از او شخصیتی دوست داشتنی و در عین حال پر از ابهت می‌سازد. بیشتر شناسایی‌ها را خودش انجام می‌داد و تا پشت سنگرهای دشمن هم نفوذ می‌کرد و در عملیات "بازی دراز" آخرین کسی بود که از ارتفاعات عقب‌نشینی کرد.
  
"غلامعلی پیچک" در عملیات "مطلع‌الفجر" در منطقه قاسم آباد با نیروهای دشمن، تن به تن درگیر شد و نزدیک ظهر روز 20 آذرماه 1360 در اثر اصابت گلوله به گلو و سینه‌اش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.


  

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار