گزارش/قضا در هفته‌ای که گذشت؛

از تغییر قاضی پرونده "مهدی هاشمی" تا بازداشت برخی مدیران بانک‌های ملی، ملت و مسکن

دستگاه قضا طی هفته گذشته دست خوش اخبار مختلفی از جمله نشست خبری معاون اطلاعات و فن آوری قوه قضاییه،‌ برنامه‌های حمایتی خانواده‌های زندانیان در ماه رمضان، مجازات جرائم خشن،‌ نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه،‌ دستگیری مدیران سه بانک، تغییر قاضی پرونده "مهدی هاشمی"، اختصاص شعب رسیدگی ویژه به جرائم قاچاق کالا و ارز، تخلف شرکت ایرانسل و ... بود.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، دستگاه قضا طی هفته گذشته دست خوش اخبار مختلفی از جمله نشست خبری معاون اطلاعات و فن آوری قوه قضاییه،‌ برنامه‌های حمایتی خانواده‌های زندانیان در ماه رمضان، مجازات جرائم خشن،‌ نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه،‌ دستگیری مدیران سه بانک، تغییر قاضی پرونده "مهدی هاشمی"، اختصاص شعب رسیدگی ویژه به جرائم قاچاق کالا و ارز، تخلف شرکت ایرانسل و ... بود




تشریح عملکرد دستگاه قضا از سوی برخی مقامات عالی قضایی
طی هفته گذشته برخی از کارشناسان حقوقی و مقامات عالی قضایی به تشریح عملکرد دستگاه قضا در حوزه‌های مختلف اعم از؛ مبارزه با مفاسد اقتصادی، راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم، سیاست‌های دستگاه قضا در راستای حبس‌زدایی، تسریع رسیدگی به پرونده‌های قضایی پرداختند.

**در هفته‌ای که گذشت به دلیل همزمانی با هفته قوه قضاییه مسئولان عالی قضایی به تشریح عملکرد این قوه پرداختند و البته باشگاه خبرنگاران هم طی گزارشی مواضع آیت‌الله آملی رئیس قوه قضاییه را مورد بررسی قرار داد.




چرا خط و نشان‌ها اثری در مواضع آيت‌الله ندارد؟
تمدید حکم آیت‌الله آملی برای هدایت دستگاه قضا طی 5 سال آینده از سوی رهبر فرزانه انقلاب و اولویت‌های شش گانه‌ای که ایشان به عنوان راهبرد ارائه فرمودند، خط روشنی است بر مسیری که رئیس دستگاه قضا در ماموریت 5 سال گذشته خود طی کرده و قطعا ادامه این روند با ورود به پرونده‌های جدید مفاسد گواه دیگری بر قاطعیت این مجتهد شایسته برای احقاق حق مردم خواهد بود.

**یکی از برنامه های انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان، طرح‌های ویژه برای ماه مبارک رمضان است که مدیر عامل این انجمن این طرح‌ها را تشریح کرد.

نصیری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تشریح کرد
برنامه‌های انجمن حمایت از خانواده زندانیان در ماه مبارک رمضان
مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان گفت: اهدای سبد کالا به خانواده زندانیان به مبلغ 100 هزار تومان، برگزاری جشن گلریزان، اردوهای زیارتی و تفریحی و... از برنامه‌های انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان در جهت حمایت از آنها است.

**در هفته‌ای که گذشت حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری به تشریح فعالیت‌های معاونت اطلاعات و فن آوری قوه قضاییه در جمع خبرنگاران پرداخت و البته آمار و ارقام ویژه‌ای هم در این زمینه ارائه کرد.




حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری در نشست خبری تشریح کرد
کاهش 7.5 درصدی پرونده‌ها در دادگاه‌های تجدید نظر/ راه اندازی سجلّ قضایی طی سال آینده/ دیجیتال شدن امضای قضات
معاون قوه قضاییه تصریح کرد: با عملکرد مثبتی که دادگاه‌های تجدیدنظر داشته حدود 7.5 درصد مانده پرونده‌ها در این دادگاه‌ها کاهش پیدا کرده است.

**دادگاه مطبوعات طی هفته گذشته روز یکشنبه تشکیل جلسه داد و به پرونده‌های مطبوعاتی ارجاع شده رسیدگی کرد.





کسائیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
مدیرمسئول اسبق روزنامه ایران مجرم شناخته نشد
سخنگوی هیات منصفه دائگاه مطبوعات گفت: مدیر مسئول اسبق روزنامه ایران به اتفاق آراء مجرم شناخته نشد.

**یکی از مشکلات جاری جامعه امروز بروز برخی خشونت‌های خیابانی است که اغلب آنها به طور ناخواسته به وقوع می‌پیوندد، باشگاه خبرنگاران مجازات‌های در نظر گرفته شده در قانون مجازات اسلامی برای برخورد با این گونه جرائم را بررسی کرد.

نعناکار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تشریح کرد
پیش‌بینی قانون برای برخورد با عاملان خشونت‌های خیابانی
یک حقوقدان گفت: طبق قانون جدید مجازات اسلامی، برای خشونت‌های خیابانی مجازات‌هایی همچون گرفتن تعهد، شلاق و حبس در نظر گرفته شده است.

**سخنگوی دستگاه قضا طی هفته گذشته در شصت و چهارمین نشست خبری خود در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها در مورد مسایل روز قضایی پاسخ داد.




حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تاکید کرد
بازداشت سه نفر در پرونده "ب.ز"/ بازداشت برخی مدیران بانک‌های ملی، ملت و مسکن/ خدمات قابل توجه رسانه ملی به دستگاه قضا

**یکی از پرونده هایی که مدت‌هاست در دستور پیگیری قوه قضاییه قرار دارد، پرونده نگین غرب است که بالغ بر 15 هزار و 42 نر شاکی دارد که به بخشی از شکایات رسیدگی شده و بخش دیگری هم در دست بررسی است،‌ اطلاعات بیشتر در مورد این پرونده کلاهبرداری را در ادامه بخوانید.




گزارش/
آخرین جزئیات رسیدگی به پرونده نگین غرب/ سخنگوی قوه قصاییه: پیگیری ادامه دارد
ماجرای پروژه نگین غرب از سال ۱۳۷۹ و در پی انتشار آگهی پیش فروش واحدهای تجاری و مسکونی مجتمع نگین غرب انجمن انبوه سازان شفق آغاز شد.

**هفته گذشته مدیر عامل ستاد دیه هم در آستانه برگزاری بیست و ششمین جشن گلریزان زندانیان جرائم غیر عمد هم نشست خبری برگزار کرد.




مدیرعامل ستاد دیه کشور در نشست خبری:
آزادی بیش از 80 هزار زندانی بدهکار توسط ستاد دیه/ از زندانیان نیازمند، پیرو هر دینی که باشند حمایت می‌کنیم
جولایی در نشست خبری گفت:‌ در زندان‌ها اقشار و تفکرهای مختلف و حتی دیگر پیروان ادیان الهی را علاوه بر مسلمانان شیعه و سنی داریم و همه زندانیان اعم از مسیحی، یهودی و زرتشتی نیز از کمک‌های ستاد دیه برخوردار می‌شوند.

**در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز عزم دستگاه قضا جدی است و در همین راستا رئیس دستگاه قضا طی بخشنامه‌ای شعبی را برای رسیدگی به چنین جرائمی اختصاص داد.

طي بخشنامه‌ای از سوي رئيس قوه قضائیه اعلام شد
اختصاص شعبه ویژه برای رسيدگی به جرائم قاچاق كالا و ارز
رئیس قوه قضائیه طی بخشنامه‌ای اختیار اختصاص شعبه و یا شعبی را برای رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز به رؤسای کل دادگستری‌های سراسر کشور تفویض کرد.

**سازمان بازرسی کل کشور که به همه پرونده‌های تخلفات سازمانی ورود می‌کند، انجام تخلف از سوی شرکت ایرانسل را اعلام کرد.





سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد
تخلف در شرکت ایرانسل/ عدم واگذاری بیست و یک درصد سهام
سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد: شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل تاکنون اقدامی در خصوص واگذاری ۲۱ درصد سهام آن اپراتور از طریق بورس نکرده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: گزارش ، قوه ، قضاییه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار