گزارش قضا در هفته‌ای که گذشت؛

از جزئیات دستگیری متهم "فساد 3 هزار میلیاردی" در خارج از کشور تا دستور دادستان برای رسیدگی ویژه به پرونده حادثه "پارک ارم"

مهمترين رويدادهاي دستگاه قضا طی هفته‌ای که گذشت از جمله، جزئیات دستگیری متهم فساد 3 هزار میلیاردی در خارج از کشور، تهیه گزارش دولت درباره بازرسی از بند 350 اوين، بازداشت سه نفر در ارتباط با پرونده ستاد سوخت، انتقال 16 افغان محکوم به حبس از ایران به افغانستان، دستور دادستان برای رسیدگی ویژه به پرونده حادثه پارک ارم و... بود.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، جزئیات دستگیری متهم فساد 3 هزار میلیاردی در خارج از کشور، تهیه گزارش دولت درباره بازرسی از بند 350 اوين، رفع توقیف "قانون" بستگی به نظر قاضی دارد، بازداشت سه نفر در ارتباط با پرونده ستاد سوخت، انتقال 16 افغان محکوم به حبس از ایران به افغانستان،  دولت موارد خلاف در "من روحانی هستم" را بیان کند، دستور دادستان برای رسیدگی ویژه به پرونده حادثه پارک ارم از مهمترین رویدادهای دستگاه قضا در هفته‌ای که گذشت، بود.

جزئیات دستگیری متهم فساد 3 هزار میلیاردی در خارج از کشور



رئیس سازمان بازرسی با اشاره به دستگیری یکی از متهمان فساد سه هزار میلیاردی در خارج از کشور گفت: این فرد همان روزهای نخست رسیدگی به خارج از کشور فرار کرد و جزو متهمان اصلی پرونده و اتهامش اخلال در نظام اقتصادی است.
 
 
گزارش دولت درباره بازرسی از بند 350 اوين تهيه شد



وزيردادگستری در ارتباط با پيگيری موضوع بند 350 اوين توسط دولت گفت: گزارش دولت در اين مورد تهيه شده و مراحل تكميلی آن نيز انجام مي‌شود.
 
دولت موارد خلاف در "من روحانی هستم" را بیان کند/ رفع توقیف "قانون" بستگی به نظر قاضی دارد/بازداشت سه نفر در ارتباط با پرونده ستاد سوخت




سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده‌هایی همچون لیست بدهکاران بانکی، پرونده فساد مالی، «من روحانی هستم» و ... توضیحاتی ارائه کرد.
 
 
**"شاهرخ هدایتی" مشاور وزیر و سرپرست دفتر ارتباط با قوه قضاییه وزارت دادگستری، از انتقال ۱۶ محکوم افغان به کشورشان خبر داد.  
 
انتقال 16 افغان محکوم به حبس از ایران به افغانستان

مشاور وزیر و سرپرست دفتر ارتباط با قوه قضاییه وزارت دادگستری، از انتقال ۱۶ محکوم افغان به کشورشان خبر داد.
 
**"جواد طهماسبی" مدیرکل تدوین لوایح و برنامه‌های قوه قضاییه در نشست خبری هم‌اندیشی قانون جدید آیین‌دادرسی کیفری که صبح امروز در معاونت آموزش و تحقیقات قوه قضاییه برگزار شد، قانون آیین‌دادرسی کیفری جدید را  به عنوان عصاره آرمان‌گرایی و عدالتخواهی از این جهت که تضمین‌کننده حقوق مردم است دارای اهمیت فراوانی دانست.

 
جبران خسارت زمان بازداشت برای متهم، از نوآوری‌های قانون جدید آیین دادرسی کیفری است

مدیرکل تدوین لوایح و برنامه‌های قوه قضاییه گفت:در قانون جدید آیین دادرسی کیفری مقرر شده اشخاصی که در جریان تحقیقات مقدماتی و دادرسی به هر علت بازداشت شوند چنانچه حکم برائت و منع تعقیب برای آنها صادر شود این متهمین می‌توانند با رعایت ماده 14 قانون، خسارت زمان بازداشت را از دولت مطالبه کنند که این مهم یکی از نوآوری‌های این قانون است.
 
تشکیل کمیته ویژه برای بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد




سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: کمیسیون ویژه‌ای مرکب از اعضای کمیسیون حقوقی و کارشناسان وزارت خارجه و دولت در رابطه با بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی تشکیل شد.

**چندی پیش شهربازی پارک ارم به علت نقص فنی یکی از وسایل بازی دچار حادثه شد تا جایی که 3 سرنشین آن را روانه بیمارستان کرد.

 


دستور دادستان برای رسیدگی ویژه به پرونده حادثه پارک ارم

دادستان تهران دستور رسیدگی ویژه و سریع به پرونده حادثه پارک ارم که در جریان آن ۳ دختر مصدوم شدند را صادر کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۵۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
روزی خواهد بود که تمامی رازها افشا خواهند شد .امثال خاوری و کسانی که بیت المال رو غارت کردند و به قول خودشان زرنگی کردند روزی جواب خواهند داد.
آخرین اخبار